اخبار سایت

حمله هکرهای چینی به ایمیل‌های دولت آمریکا



مایکروسافت در یک پست وبلاگ که سه شنبه شب منتشر شد، اعلام کرد: گروهی که با نام طوفان-۰۵۵۸ (Storm-۰۵۵۸) شناسایی کرده است، موفق شده‌اند پس از دسترسی به اطلاعات ایمیل حدود ۲۵ سازمان دولتی در اواسط ماه مه، به مدت یک ماه، شناسایی نشده بمانند. این شرکت نرم‌افزاری پس از تحقیقاتی در اواسط ژوئن که در پی دریافت گزارش‌های مشتریان درباره فعالیت غیرعادی ایمیل انجام داد، این هک را کشف کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، چارلی بل، نائب رئیس اجرایی مایکروسافت در پست دیگری نوشت: ارزیابی ما از این رویداد، به جاسوسی، نظیر دسترسی یافتن به سیستم‌های ایمیل برای جمع‌آوری اطلاعات، متمرکز شده است. وی افزود: گروه طوفان-۰۵۵۸ این حمله را با جعل توکن‌های احراز هویت مورد نیاز برای دسترسی به حساب‌های ایمیل کاربران انجام داده است.

مایکروسافت اعلام کرد که از آن زمان به مشتریانی که قربانی این هک شده‌اند، اطلاع داده و اقدامات خنثی سازی مربوطه را تکمیل کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این جدیدترین مورد شناسایی شده از حملات سایبری گروه‌های هکری مستقر در چین است که با هدف دسترسی به اطلاعات حساس انجام می‌شود.

مایکروسافت در ماه مه، اعلام کرد که یک گروه هکری تحت حمایت دولت چین معروف به “طوفان ولت” (Volt Typhoon)، با هدف احتمالی ایجاد اختلال در ارتباطات حیاتی، به نهادهای زیرساختی در گوام و مناطق دیگر آمریکا دسترسی پیدا کرده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا