اخبار سایت

کل کشور تحت‌ پوشش اینترنت 5G قرار می‌گیرد




طبق اعلام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، باندهای فرکانسی در محدوده ۳۶۰۰ تا ۳۸۰۰ مگاهرتز به اپراتورهای ارتباطی واگذار می‌شود تا در یک برنامه زمان‌بندی مشخص کل کشور تحت پوشش ۵G قرار بگیرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بعد از گذشت چندین سال از ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دنیا، چند سالی است که از ۵G یا همان نسل پنجم تلفن همراه صحبت می‌شود. با توجه به کارکردها و کاربردهای شبکه ۵G در ابعاد مختلف زندگی و بر اساس اعلام کارشناسان این حوزه، قرار است ۵G مشکلاتی مانند سرعت کم، تأخیر که در شبکه‌های نسل‌های قبل وجود داشت را به حداقل ممکن خود برساند و تأثیر بسزایی در رشد اقتصاد دیجیتال و اینترنت اشیاء داشته باشد.

به همین منظور پیاده‌سازی اینترنت اشیاء، هوشمندسازی و ارائه سرویس‌های پهن باند و به‌طور کلی بخش عمده‌ای از تحول دیجیتال بر بستر ۵G صورت می‌گیرد و همین موضوع اهمیت پرداختن به آن در ابعاد مختلف فنی، مقررات‌گذاری و تجاری را نشان می‌دهد.

برخی از کشورهای جهان در توسعه زیرساخت‌های لازم و برقراری آزمایشی و نهایی شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G نسبت به سایر کشورها تمایل بیشتری از خود نشان داده‌اند تا با انعقاد قراردادهای همکاری با بزرگترین اپراتورهای مخابراتی، به کاربران و شهروندان خود امکان بهره‌مندی از خدمات اینترنت پرسرعت ۵G را اعطا کنند.

در همین رابطه به تازگی امیرلاجوردی- جانشین وزیر در امور ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در یک شبکه اجتماعی داخلی با اشاره به مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات اعلام کرده است: هفته گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شد باندهای فرکانسی در محدوده ۳۶۰۰ تا ۳۸۰۰ مگاهرتز به اپراتورهای ارتباطی واگذار شود تا در یک برنامه زمان‌بندی مشخص کل کشور تحت پوشش ۵G قرار بگیرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا