اخبار سایت

در صورت گم شدن پاسپورت در کانادا چه کنیم؟


—————- رپرتاژ آگهی —————–

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که افراد مهاجر به کانادا می‌پرسند، این است که اگر پاسپورت ما گم شد، چه کنیم؟

گم شدن پاسپورت در کانادا ممکن است برای همه افراد، اتفاق غیر‌منتظره و به‌شدت نگران‌کننده‌ای باشد. در واقع به‌واسطه پاسپورت امکان ورود و خروج ما از کشور کانادا فراهم می‌شود. گم شدن پاسپورت ممکن است شما را با مشکلات متعددی مواجه کند. اما نگران نباشید! ما در این مطلب راه‌حل مشکل مفقودی پاسپورت کانادا را ذکر کرده‌ایم. قطعا با مطالعه موارد ذکر شده در مقاله پیش‌رو به‌راحتی می‌توانید این چالش را برطرف کنید.

 

اولین قدم؛ گزارش گم شدن پاسپورت کانادا به سفارت یا کنسولگری




در اولین قدم پس از مفقود شدن پاسپورت در کانادا، برای گزارش مفقودی باید به کنسولگری یا سفارت در کانادا مراجعه کنید. با این اقدام روند صادر شدن پاسپورت شما سریع‌تر پیش خواهد رفت. البته برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از طریق سایت سفارت و به شکل آنلاین گزارش گم شدن پاسپورت در کانادا را اعلام کنید. سپس می‌توانید با در دست داشتن پرینت فرم مربوط به مفقودی، به‌صورت حضوری به کنسولگری ایران در کشور کانادا مراجعه کنید.

فرقی ندارد که با کدام یک از انواع ویزای کانادا به این کشور سفر کرده‌اید؛ در‌نهایت باید برای دریافت مجدد گذرنامه خود در کانادا اقدام کنید. درغیراین‌صورت برای خروج از کانادا با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهید شد؛ بنابراین پس از گم شدن گذرنامه در کانادا در اولین فرصت مراجعه به کنسولگری را از یاد نبرید.

 


 

قدم دوم؛ اعلام گزارش به پلیس پس از مفقود شدن پاسپورت در کانادا




در‌صورت گم شدن پاسپورت در کانادا به هر طریقی، می‌توانید گزارش مفقودی را نیز به مرکز پلیس اعلام کنید. شما باید در مرکز پلیس اظهارات خود را ثبت کنید. پس از ثبت اظهارات و گزارش مفقودی، پلیس یک گزارش رسمی از اظهارات شما تهیه می‌کند و یک نسخه از آن را نیز در اختیار خودتان قرار می‌دهد. این گزارش را تا زمانی که پاسپورت جدید برای شما صادر شود، باید به‌عنوان یک مدرک مهم و معتبر نگه دارید.

به یاد داشته باشید که برای گم شدن پاسپورت ایرانی در کانادا نیز باید همین مراحل طی شود؛ به‌عنوان مثال اگر با اخذ ویزای توریستی کانادا به این کشور مهاجرت کرده‌اید؛ قطعا فقط پاسپورت ایرانی به همراه دارید. اگر پاسپورت ایرانی شما در کانادا گم شده باشد، باید برای اعلام گزارش مفقودی آن سریعاً اقدام کنید. البته در چنین شرایطی برای انجام این فرآیند، از مرکز پلیس نمی‌توانید کمک بگیرید و باید گزارش خود را در سایت امور خارجه ایران ثبت کنید.

 

قدم سوم؛ تقاضای صدور پاسپورت جدید پس از مفقود شدن گذرنامه در کانادا




پس از گذشت مدت زمانی، اگر گذرنامه شما پیدا نشد، باید برای درخواست پاسپورت جدید در کانادا اقدام کنید. زیرا ارائه پاسپورت در بسیاری از کارهای اداری مورد‌نیاز است و احتمال دارد بدون پاسپورت در انجام برخی امور با مشکلاتی مواجه شوید. خصوصا مهاجران ممکن است برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و مدارس کانادا و هم‌چنین افتتاح حساب در این کشور به گذرنامه احتیاج پیدا کنند.

برای ثبت درخواست پاسپورت جدید باید به کنسولگری کانادا مراجعه مراجعه کنید. مسئولان کنسولگری به شما فرم‌هایی را ارائه می‌دهند که باید کلیه این فرم‌ها به‌‌طور دقیق پر شوند. البته ناگفته نماند که برای صدور پاسپورت جدید، باید هزینه‌ای را نیز بپردازید. حدود 3 الی 6 هفته طول می‌کشد تا پاسپورت جدید شما صادر شده و به‌دستتان برسد.

 

مدارک مورد‌نیاز برای درخواست پاسپورت جدید در کانادا




در مرحله آخر، پس از گم شدن پاسپورت در کانادا باید پس از مدتی برای گذرنامه جدید درخواست دهید. مدارکی که برای این کار باید به کنسولگری ارائه دهید شامل موارد زیر است:

   – ارائه کپی از صفحات 2 و 3 و صفحه دارای مهر آخرین خروج (در‌صورت موجود بودن)، اگر مدرکی دال بر تاریخ خروج قانونی از کشور در اختیار ندارید، فرم استعلام خروج قانونی باید تکمیل و ضمیمه پرونده‌تان شود.

   – ارائه اصل شناسنامه 2 کپی از کلیه صفحات

   – سه قطعه عکس پرسنلی 4*3 جدید تمام رخ، از روبرو، بدون کلاه و عینک

   – اعلام کتبی شرح کامل چگونگی مفقود شدن گذرنامه به‌صورت مشروح و خوانا در دو نسخه

   – ارائه نامه اعلام و تایید پلیس محلی، مبنی بر مفقود شدن گذرنامه

   – ارائه کپی کارت شناسائی ملی

   – ارائه اصل رسید پرداخت هزینه صدور گذرنامه براساس جدول هزینه‌های کنسولی

در‌نهایت مهم‌ترین نکته این است که به سرعت وارد عمل شوید و همکاری لازم را با مقامات محلی و کنسولگری کانادا انجام دهید تا مشکل گم شدن پاسپورت خود را به سرعت حل کنید.

 


 

اقدام سریع برای ثبت درخواست پاسپورت جدید در کانادا برای جلوگیری از مشکلات قانونی




در این مقاله در‌مورد اقدامات لازم پس از گم شدن پاسپورت در کانادا صحبت کردیم. هم‌چنین نحوه درخواست برای پاسپورت جدید را نیز برای شما شرح دادیم. قطعا تصور این موقعیت که در کشوری غیر از سرزمین خود، مهم‌ترین مدرک شناسایی خود را گم کنید بسیار نگران‌کننده است. اما با مطالبی که در این مطلب برای شما شرح دادیم، دیگر هیچ نگرانی از بابت گم شدن پاسپورت خود نداشته باشید. گرچه این موضوع نباید باعث شود که در حفظ مدارک خود کم‌کاری کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از این مشکل پاسپورت و سایر مدارک خود را در جای امن و مطمئنی نگه دارید.

چنانچه در مورد مهاجرت، اخذ ویزا و پاسپورت کانادا نیاز به اطلاعات تخصصی دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به سایت visamondial.com بزنید. در این سایت ویزا موندیال کلیه اطلاعات لازم در زمینه اخذ انواع ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و توریستی کانادا درج شده است که به شما در زمینه مهاجرت کمک می‌کند. علاوه‌بر این، در‌صورتی که نیاز به مشاوره نیز داشته باشید، مشاوران و متخصصان ویزا موندیال شما را به‌طورکامل و دقیق راهنمایی خواهند کرد.

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا