اخبار سایت

تنها انسانی که جسدش در کره ماه دفن شده کیست؟


جسد یوجین شومیکر، اخترژئولویستی که از دهه ۱۹۶۰ با ناسا همکاری می‌کرد پس از مرگش به کره ماه منتقل شد.

او به عنوان یک زمین‌شناس، همواره شیفته فضا و ایده سکونت در کره ماه بود. یوجین همچنین در رشته زمین‌شناسی تحصیل کرد و از هر دو علاقه برجسته خود برای تحقیق در مورد ماه و آماده‌سازی فضانوردان برای نوع خاک/سنگی که قرار است بر روی آن فرود آیند، استفاده کرد.

او همچنین در آمریکا به خاطر راه‌اندازی رشته مطالعات باستان‌شناسی در دهه ۱۹۶۰ بسیار مشهور بود. دانش و تحقیقات او عنصر بسیار باارزشی در موفقیت مأموریت‌های آپولو و سایر پروژه‌های ناسا بود.

در واقع، منشأ چیزی که اکنون به عنوان دهانه شهاب‌سنگی در آریزونا شناخته می‌شود، قبل از دکترای او نامشخص بود. پایان‌نامه او این موضوع را حل کرد. این همان دهانه‌ای بود که بیشتر فضانوردان شرکت‌کننده در ماموریت‌های آپولو در آن آموزش دیده بودند زیرا کاملاً شبیه سطح ماه بود. 

 

هرچه فضانوردان زمین را که قرار بود با آن روبرو شوند بهتر درک می‌کردند، بهتر می‌توانستند برای آینده آماده شوند. رسیدن به ماه تنها نیمی از مأموریت بود. همانطور که گفته شد، رویای دیرینه یوجین از زمانی که اولین بار به نجوم علاقه‌مند شد، رفتن به ماه بود تا دنیای زیبای ما را از دیدگاهی متفاوت ببیند. با این حال، تمرکز او روی کار خودش بود، او می‌دانست به عنوان یک ستاره‌شناس و زمین‌شناس ارزشمندتر از یک فضانورد است.

او متأسفانه در یک سانحه رانندگی در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۷ درگذشت. اما این سفر نهایی یوجین نبود. یکی از همکاران نزدیکش این ایده را داشت که جسد او را به ماه بفرستد زیرا می‌دانست این همیشه رویای او بوده است. ناسا فکر کرد این ایده بسیار خوبی برای قدردانی از کار او طی سالیان است. به همین دلیل جسد او سوزانده شد چرا که انتقال خاکسترش بسیار آسان‌تر از انتقال جسدش بود.

خاکستر او بر روی موشک Lunar Prospector بارگیری و در شش ژانویه ۱۹۹۸ با هدف رسیدن به قطب جنوبی ماه پرتاب شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا