اخبار سایت

ايتنا – افزایش فروش جهانی هواوی




طبق محاسبات بلومبرگ نیوز که بر اساس آمار نیمه اول هواوی بوده، درآمد این غول چینی در سه ماه منتهی به ژوئن، ۴.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۷۸.۸ میلیارد یوان (۲۴.۷ میلیارد دلار) رسید. با ثبت سود حاصل از فروش قبلی کسب و کار، درآمد خالص هواوی تقریبا سه برابر شد و به ۲۶.۸ میلیارد یوان رسید.

به گزارش ایسنا، این شرکت بهبود مذکور را به بهره وری عملیاتی، استراتژی فروش و محصولات مختلف برای بازگشت به رشد، نسبت  می‌دهد. هواوی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از فروش برخی کسب و کارها، سود جزئی را به ثبت رسانده است. این غول الکترونیکی، برند تلفن هوشمند آنر(Honor)  را در سال ۲۰۲۰ به یک کنسرسیوم و بخشهایی از کسب و کار سرور خود را در سال ۲۰۲۱ فروخت که پول هر دو، به صورت اقساطی پرداخت شده اند.

هواوی برای اولین بار در سه سال گذشته، شاهد افزایش درآمد خود در نیمه اول سال بود. بر اساس داده‌های موسسه IDC، فقط هواوی و اپل، دو برند بزرگی بودند که در سه ماهه دوم، رشد فروش تلفن‌های هوشمند در چین را تجربه کردند و فروش شرکت هواوی، رشد ۷۶ درصدی نشان داد. این شرکت تلاش می کند تا کسب و کار دستگاه‌های پیشرفته خود که از تحریم‌های آمریکا ضربه خورد را احیا کند اما این  دستگاه‌ها می‌توانند بدون استفاده از تراشه‌های آمریکایی، از قابلیت‌های ۵G  برخوردار باشند.

این شرکت در حال گسترش مشتریان خود است تا بنادر دولتی و معادن زغال سنگ چین را در بربگیرد و به دیجیتالی کردن صنایعی مانند تولید برق کمک کند. طبق گزارش شرکت تحقیقاتی کانالایز،   واحد فراهم کننده زیرساخت و خدمات ابری، رشد سریعتری داشته و پیشرفت خوبی در خارج تجربه کرده است. رونق حاصل از تقاضا برای هوش مصنوعی، حتی اگر احیای رشد اقتصادی چین با چالش مواجه شود، پایدار خواهد بود. هواوی برای سود، به بازار داخلی و کسب و کارهای نوظهور، متمرکز شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت قراردادهای بزرگی با شرکت‌های مخابراتی دولتی و شرکت‌های انرژی برای ساخت زیرساخت ۵G در چین، منعقد کرده است. همچنین با خودروسازان برای استفاده از سیستم عامل هارمونی در خودروهای برقی، متحد شده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا