اخبار سایت

از کجا لاستیک دولتی بخریم؟


به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، عباس علی‌آبادی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه عرضه مستقیم فروش کالای بهاره در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تولید پژو پارس در سال آینده اظهار کرد: استانداردها در همه دنیا شناور هستند و ارتقا پیدا می‌کنند و این انتظار وجود دارد که متناسب با رشد استانداردها در سطح بین‌المللی، استانداردهای داخلی هم ارتقا یابد. وزارت صمت هم تلاش خود را بر بهبود کیفیت و استاندارد متمرکز می‌کند. 

وی افزود: بعضاً ممکن است برخی کالاها یا خودروها هنوز در تطبیق با استانداردها نمره مطلوب را دریافت نکرده باشند و به همین دلیل مشکلاتی در تولید آنها وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم این موضوع حل شود تا کسانی که ثبت نام کردند به محصولی مورد تقاضای خود برسند. 

این مقام مسئول همچنین گفت: وزارت صمت موظف است این موضوع را از همه جنبه‌ها ببیند. یک وجه این مسئله کیفیت و وجه دیگر آن تولید است. بنابراین تلاش می‌کنیم تولید مناسب و با کیفیت به مردم تحویل داده شود.

علی آبادی همچنین درباره نمایشگاه بهاره گفت: تلاش کردیم شرایطی را فراهم کنیم که امسال هم مردم خرید مناسب‌تر و هم فروشندگان فروش بهتری داشته باشند. در همین راستا فروش اعتباری مهم‌ترین موضوعی است که امسال محقق شده است. رقم این اعتبار فعلاً ۲۰ میلیون تومان است، اما این رقم در شان مردم عدد بالایی نیست و تلاش می‌کنیم این رقم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۶۰ نمایشگاه در سراسر کشور دایر شده و تعداد غرفه‌ها در کل کشور بیش از ۳۰ هزار عدد است، گفت: حسن این نمایشگاه این است که امکان نظارت مستقیم را فراهم کرده و مردم هم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ بر واحدهای صنفی نظارت کنند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه ۳۰۰۰ نفر از بازرسان اتاق‌های اصناف و بازرسان وزارت صمت بر این نمایشگاه‌ها نظارت دارند، گفت: برای عرضه کالاهای اساسی نیز هماهنگی با وزارت جهاد انجام شده و در نمایشگاه غرفه دارند. علاوه بر این در میادین شهرداری هم غرفه دارند و کالاها از جمله گوشت و مرغ را با قیمت مصوب عرضه می‌کنند.

علی‌آبادی با بیان اینکه تلاش می کنیم در این نمایشگاه‌ها لاستیک خودرو را نیز با قیمت مصوب عرضه کنیم، اظهار کرد: همچنین شرایط فراهم‌ شده تا متقاضیان بتوانند ثبت نام خود را در سامانه در همین نمایشگاه‌ها انجام دهند. تولید لاستیک هم وضعیت خوبی در کشور دارد و بهتر هم می‌شود. واردات لاستیک هم بهبود یافت و کسری و ناترازی بازار جبران شده است، اما برخی سودجویان تلاش می‌کنند از التهاب بازار سود ببرند.

وی در ادامه در خصوص برگزاری اجلاس جهانی تجارت که به تازگی در  امارات برگزار شد، نیز گفت: تلاش می‌کنیم عضو این سازمان شویم. اجلاس اخیر سازمان در امارات در سطح وزارت برگزار شد. ۲۸ سال کشورهای استکباری از حضور ایران در سازمان توسعه تجارت جهانی ممانعت کرده‌اند. اما در اجلاس اخیر با ۱۵ وزیر نشست داشتیم.

این مقام مسئول درباره واردات خودرو نیز گفت: واردات خودرو در حال انجام است و تلاش می‌کنیم از حالت مرحله‌ای و پله‌ای به دائمی تبدیل شود. بخشی از نیاز مردم باید از واردات تامین شود، حتی اگر ناترازی در سلیقه باشد نه کیفیت، این ناترازی باید رفع شود.

وی افزود: بیش از ۶۰ هزار ثبت سفارش انجام شده و این عدد در حال رشد است. همچنین بیش از ۲۲ هزار خودروی وارداتی تحویل یا در حال تحویل به مردم یا در حال پلاک گذاری است، اما عده‌ای به دنبال این هستند که بگویند خودرو وارد نمی‌شود تا خودرو را گران کنند.

منبع اقتصاد آنلاین

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع خبر

دکمه بازگشت به بالا