بازار

انحصار وراثت انواع دارایی چگونه است

تعریف انحصار وراثت

بعد از این که شخصی فوت می شود وراث او به دنبال تقسیم اموال و دارایی های او می روند. تقسیم ارث پروسه زمانبر می باشد. البته زمان مورد نیاز برای انجام انحصار وراثت به عوامل مختلفی بستگی دارد برای نمونه ممکن است بعضی از وراث در موعدی که تعیین شده است  مدارک خود را تحویل ندهند که باقی وراث در این شرایط باید برای انحصار وراثت و دریافت گواهی انحصار وراثت به دادگاه مراجعه نمایند. اگر شما نیز از افرادی هستید که انجام مراحل حصر وراثت و تقسیم اموال برای شما دشوار است و از قوانین و قواعد این موضوع اطلاعی ندارید بهترین راه حل آن است که از وکیل تقسیم ارث کمک بگیرید.

انحصار وراثت اموال منقول و غیر منقول

قبل از اینکه شروع به تقسیم اقلام منقول کنید، بسیار مهم است که همه دارایی ها را بررسی کنید. لازم نیست برای هر یک از ویژگی‌ها یک خط جداگانه اضافه کنید، اما تا می‌توانید تمام موارد را یادداشت نمایید.

همانطور که در حال عبور از خانه برای تهیه دارایی هستید، هر چیزی را که ارزشمند به نظر می رسد یادداشت کنید. برای مثال، آثار هنری ممکن است ارزش بسیار کمی داشته باشند یا ارزش زیادی داشته باشند. کارد و چنگال ممکن است از نقره واقعی ساخته شود یا نه. جواهرات ممکن است حاوی جواهرات گرانبها باشد یا نه.

ارزیابی های را برای اموال متوفی انجام دهید

در مرحله بعد، می توانید آن اقلام  که یادداشت نمودید را توسط یک متخصص ارزیابی کنید. فردی را در منطقه محلی خود یا اطراف خود پیدا کنید که از نظر دقت شهرت خوبی داشته باشد.

ممکن است بخواهید چند ارزیاب مختلف برای انواع مختلف اموال شخصی استخدام کنید. به عنوان مثال، یک ارزیاب ممکن است در کتاب های عتیقه تخصص داشته باشد، در حالی که دیگری در جواهرات تخصص دارد.

مقدار را محاسبه کنید

محاسبه ارزش وسایل شخصی برای انحصار وراثت پس از مرگ. دو مرحله قبلی نه تنها در تقسیم وسایل شخص، بلکه در پیروی از قانون وراثت نیز مهم است.

البته اگر متوفی دارای اموال باشد بایستی گواهی انحصار وراثت نامحدود اخذ کرد و اگر متوفی دارای اموال نباشد صرف گرفتن گواهی انحصار وراثت محدود کفایت می کند.

از لحاظ هزینه بین این دو تفاوت نیست. اما حیث مدت زمان بین آنها اختلاف است. از مراحل اخذ گواهی انحصار وراثت نامحدود انتشار آگهی است. فاصله بین انتشار آگهی در روزنامه تا زمان صدور گواهی یک ماه است. در خصوص نشر آگهی نیز لازم نیست کار خاصی انجام دهید شعبه شورای حل اختلاف به پرونده رسیدگی می کند و خودشان رایگان نشر آگهی می کنند.

عکس ها و فیلم ها را کپی کنید

عکس‌ها و ویدیوها ارزش معنوی دارند، اما این ارزش لزوماً به نسخه اصلی مرتبط نیست. هر زمان که می توانید، عکس ها و ویدیوها را با دقت در دستگاه های ذخیره سازی مانند سی دی کپی کنید.

همچنین ایده خوبی است که اسناد مهمی را که پیدا می‌کنید، از جمله عکس‌ها و فیلم‌های اصلی، در ابزار های خاص محافظت کنید.

همه را دور هم جمع کنید

اگر می توانید، همه اعضای خانواده را در خانه یا انباری که وسایل شخصی متوفی در آن وجود دارید جمع کنید. این کار باعث می‌شود که اعضای خانواده راحت‌تر نام خود را روی چیزهایی که دوست دارند نگه دارند، بگذارند.

ارتباط برقرار کنید

اهدا کردن یا بیرون انداختن وسایل شخصی والدین خود پس از مرگ آنها می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، نگه داشتن مواردی که دارای بیشترین ارزش احساسی هستند .

چه مدت باید منتظر بمانید تا شروع به تقسیم اقلام متوفی کنید؟

وقتی کسی می میرد، باید منتظر بمانید تا وصیت نامه بررسی شود و بعد از آن شروع به توزیع وسایل شخصی نمایید.

همانطور که در بالا ذکر شد، ممکن است حق انجام این کار را داشته باشید یا نداشته باشید. شما همچنین باید یک موجودی از وسایل شخص تهیه کنید و برخی از اقلام را برای تعیین ارزش کلی دارایی ارزیابی کنید.

اگر مطمئن نیستید که چه زمانی می توانید شروع به تقسیم وسایل شخصی کنید، بهتر است با یک وکیل تقسیم ارث صحبت کنید.

اگر در مورد یک مورد خاص در انحصار وراثت تضاد وجود داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

اگر در مورد یک مورد شخصی که ارزش پولی قابل توجهی ندارد، در انحصار وراثت درگیری وجود داشته باشد، ممکن است بتوانید به طور خصوصی به حل آن بپردازید اگر خود از پس این مسئله بر نیامدید بهتر آن است که به مراجع حل کننده اختلافات تقسیم ارث مراجعه نمایید.

اگر کالا دارای ارزش پولی است، برای تعیین نحوه ادامه باید به قانون و مباحث انحصار وراثت مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا