فناوری های نوین

ابداع سیستم نوینی که پهپاد را به پد فرود هدایت می کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پهپادها برای تعیین مکان دقیق پدهای فرود یا نقاط دیگر به نشانه های بصری نیاز دارند. بنابراین اگر هوا تاریک، بارانی یا مه آلود باشد و هیچ نوری روی زمین مشخص نباشد، فرود مشکل خواهد بود. در همین راستا سیستم Millisignابداع شده است.

محققان شرکت NTT ژاپن با همکاری دانشگاه توکیو این سیستم را ابداع کرده اند که شامل نسخه بزرگی از برچسب های RFID است که هم اکنون در محصولات مختلف به کار می رود.

در یک سیستم RFID معمول، برچسب های بدون باتری به طور موقت از سیگنال های رادیوییاز یک دستگاه خوانش قابل حمل انرژی خود را تامین می کنند. این برچسب مجهز به یک آنتن یکپارچه است که نسخه اصلاح شده سیگنال را به دستگاه خوانش RFID برمی گرداند و حاوی اطلاعاتی مانند نوع محصول، تاریخ ساخت و غیره است.

در سیستم Millisign یک واحد کوچک رادار امواج میلیمتری روی پهپاد سوار می شود که در حقیقت جایگزین دستگاه خوانش RFID قابل حمل است. هنگامیکه یکی از برچسب های مبتنی بر پد فرود سیگنال رادیویی دریافت می کند، پاسخی به پهپاد می فرستد. پاسخ ارسالی نشان دهنده موقعیت مکانی برچسب-پد فرود نسبت به پهپاد است، بنابراین هواپیمای بدون سرنشین می توان بدون دیدن آن را شناسایی کند. هرچه سیگنال دریافتی قدرتمندتر باشد، پهپاد به هدف نزدیک تر است.

علاوه بر آن برچسب های Millisign شامل انعکاس دهنده های گوشه ای هستند و با کمک آنها سیگنال را در یک زاویه وسیع سه بعدی ارسال و دریافت می کنند. نسخه فعلی سیستم یک برچسب ۲۹۲در ۶۰۰ میلی متری است که می تواند سیگنال پهپاد را از فاصله ۱۰ تا ۱۵ متری بخواند. به طور متضاد، از آنجا که برچسب های معمول RFID از یک آنتن مسطح استفاده می کنند، احتمال برد باریک تر و کوتاه تری دارند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا