فناوری های نوین

تا سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ میلیون شغل از بین می رود!



به گزارش خبرگزاری مهر بهروز مینایی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: متأسفانه در ایران بیش از ۷۵ درصد اقتصاد کشور توسط دولت مدیریت می‌شود، این تصدیگری دولت منجر به کندی روند درآمد زایی می‌شود.

وی افزود: وقتی دنیای دیجیتال وارد کشور شد و درآمد زایی از این طریق فراهم شد اقتصاد دیجیتال از طریق بخش خصوصی رشد کرد و دولت بخش کوچکی از این چرخه اقتصادی را بر عهده گرفت.

مینایی تصریح کرد: تا سال ۲۰۲۵ حدود ۸۵ میلیون شغل از بین می‌رود و ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد می‌شود. بسیاری از مشاغل از جمله صنعت بیمه، انرژی، بانکداری و حمل نقل از بین می‌روند و جای خود را به مشاغل دنیای دیجیتال می‌دهد. اقتصادی که بر پایه دیجیتال مارکتینگ شکل می‌گیرد فقط مختص به کشورمان نیست بلکه در کل جهان حاکم است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک گفت: اگر زیرساخت‌های هوش مصنوعی در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد، با توجه به توانمندی نیروی انسانی که داریم بهره وری و درآمد زایی دیجیتال مارکتینگ در کشور رشد خوبی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال نسبت به سایر کشورهای جهان حدود ۲ برابر عقب هستیم. اگر استفاده از هوش مصنوعی فراگیر شود این عقب ماندگی جبران می‌شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا