اخبار سایت

هنرمند اسپانیایی با هوش مصنوعی ازدواج می‌کند!



پیشرفت هوش مصنوعی در چند سال اخیر، گاها باعث شده اخبار عجیبی به گوش ما برسد. آخرین خبری که مرتبط با هوش مصنوعی در فضای مجازی جنجال به پا کرده، خبر ازدواج یک خانم هنرمند اسپانیایی با هولوگرام ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی است که قرار است در تابستان جاری در موزه‌ای در روتردام به وقوع بپیوندد.

به‌گفته خانم فرامیس این هولوگرام برای «ارضای همه نیازهای عاطفی او» طراحی شده و با این پروژه قصد دارد به تعامل بین انسان، هوش مصنوعی و هنر معاصر بپردازد. چراکه هوش مصنوعی هنوز با علم مرتبط است و از هنر و زیبایی‌شناسی بویی نبرده است‌‌.

این خبر در حالی جهانی شد که خانم فرامیس گویا در تصمیم خود بسیار مصمم است و با همکاری موزه غذا هلند «LAM»، در تلاش است تا برای ضیافت عروسی خود غذای مولکولی ایجاد کند که هم انسان و هم انسان‌نماها بتوانند از آن لذت ببرند.

همچنین طراحی لباس عروس خود و تعیین لباس افراد شرکت‌کننده در این مراسم از دیگر کارهایی است که فرامیس، در دست اقدام دارد.

به عقیده این هنرمند «نسل جدیدی از عشق در حال ظهور است که در آن انسان‌ها با هولوگرام‌ها، آواتارها، ربات‌ها و غیره ازدواج می‌کنند و روابط خود را حفظ می‌کنند. همانطور که ما زبان‌های جدید را با «دولینگو» تمرین می‌کنیم، می‌توانیم روابط عاطفی را نیز با آن‌ها تمرین کنیم.»

مراسم ازدواج آلیسیا فرامیس و هولوگرام ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی تابستان امسال درموزه «Depot Boijmans Van Beuningen» در روتردام برگزار خواهد شد.

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا