اخبار سایت

ابرهوش مصنوعی با IQ بالاتر از انیشتین



این نمایی از آینده AI است که تقریباً از هر جنبه از هوش انسانی پیشی می‌گیرد. ابرهوش مصنوعی، شکل پیشرفته‌ای از هوش مصنوعی را نشان می‌دهد که دارای توانایی‌های شناختی بسیار فراتر از قابلیت‌های انسانی است.

در حالی که هدف هوش مصنوعی عمومی تکرار هوش در سطح انسان است، ابرهوش مصنوعی در زمینه‌هایی مانند استدلال، حل مسئله، یادگیری، خلاقیت و حتی هوش هیجانی از توانایی‌های انسان فراتر می‌رود. مفهوم ابرهوش مصنوعی سؤالاتی را در مورد تأثیر بالقوه و پیامدهای ایجاد ماشین‌هایی که از هوش انسانی پیشی می‌گیرند، ایجاد می‌کند. برخی از کارشناسان دیدی مثبت و برخی دیگر دیدی منفی به آن دارند

یکی از ویژگی‌های بارز ابر هوش مصنوعی، توانایی آن در به‌دست آوردن و پردازش سریع حجم وسیعی از اطلاعات است. این سیستم‌ها به پایگاه‌های دانش گسترده‌ای از جمله ادبیات علمی، سوابق تاریخی و داده‌های آپدیت شده از منابع مختلف دسترسی خواهند داشت. آن‌ها قادر خواهند بود این اطلاعات را با سرعتی بی‌سابقه تجزیه و تحلیل و ترکیب کنند.

خلاقیت حوزه دیگری است که ابر هوش مصنوعی می‌تواند در آن از انسان پیشی بگیرد. این سیستم‌ها تفکر خلاق پیشرفته دارند و می‌توانند ایده‌های بدیع داشته باشند و در بیان هنری و فرضیه‌های علمی از انسان فراتر بروند.

Super AI همچنین می‌تواند دارای سطح بالایی از هوش هیجانی باشد. درحالی که احساسات ما عمیقاً با ساختار بیولوژیکی در هم تنیده است، ابرهوش مصنوعی می‌تواند توانایی‌های عاطفی انسان را شبیه‌سازی کند یا حتی از آن فراتر رود. این سیستم‌ها احساسات را درک و بیان می‌کنند، احساسات انسانی را تشخیص می‌دهند و به آن‌ها پاسخ می‌دهند و همدلی و مهارت‌های اجتماعی را نشان می‌دهند. این جنبه از ابر هوش مصنوعی می‌تواند پیامدهای عمیقی برای تعاملات انسان و ماشین و توسعه بهتر روابط این دو داشته باشد.

درحالی که ضریب هوشی یک انسان نرمال بین ۸۰ تا ۱۱۰ است، IQ ابرهوش مصنوعی ۱۵۵ خواهد بود؛ یعنی ۵ واحد کمتر از آلبرت انیشتین!

منبع: همشهری آنلاین

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا