اخبار سایت

اولین جزیره بدون گوشی‌ هوشمند؛ اگر به این جزیره می‌‌روید، تلفن همراه خود را فراموش کنید



اگرچه مقاومت در برابر ایمیل‌های کاری و به روز رسانی شبکه‌های اجتماعی در طول تعطیلات برای برخی دشوار است، اما جزیره «اولکو-تامیو» در فنلاند از بازدیدکنندگان می‌خواهد که تلفن‌های همراه و وسایل ارتباطی خود را کنار بگذارند و از طبیعت لذت ببرند. 

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، جزیره «اولکو-تامیو» ادعا می‌کند که اولین جزیره توریستی بدون تلفن همراه در جهان است. این جزیره کوچک در شرق خلیج فنلاند و جنوب این کشور واقع شده است، جایی که شش سال متوالی عنوان «شادترین کشور جهان» را به خود اختصاص داده است. 

 

اولین جزیره بدون گوشی‌ هوشمند

ماتس سلین، کارشناس گردشگری جزیره گفت: «جزیره اولکو-تامیو تابستان امسال منطقه‌ای بدون تلفن خواهد بود. ما از مسافران می‌خواهیم دستگاه‌های ارتباطی هوشمند خود را خاموش کنند و از جزیره لذت ببرند.»

اولکو-تامیو، یکی از ۴۱ پارک ملی فنلاند و خالی از سکنه است. اما پرندگان و گیاهان کمیابی در آنجا وجود دارند و بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیرهای پیاده‌روی این پرندگان و طبیعت جزیره را تماشا کنند. 

شرکت در این مراسم «سم‌زدایی دیجیتال» کاری داوطلبانه است. البته که جزیره شبکه تلفن فعال دارد و وسوسه استفاده از وسایل هوشمند با مسافران باقی خواهد ماند. 

 

اولین جزیره بدون گوشی‌ هوشمند

با این حال، شرکت «پارک و جزیره فنلاند»، شرکتی که مدیریت این جزیره را بر عهده دارد امیدوار است این کمپین با استقبال مواجه شود. 

ساری کاسترن، روانشناس و مدیر تحقیقات موسسه بهداشت و رفاه فنلاند در بیانیه‌ای گفت: «خاموش کردن تلفن، کاوش در طبیعت و ملاقات چهره به چهره با مردم، روحیه و سلامتی شما را افزایش می‌دهد.»

بازدیدکنندگان این جزیره می‌توانند شب‌های خود را بدون تلفن همراه در جزیره در چادرها یا کابین‌هایی که توسط شرکت «پارک و جزیره فنلاند» کار گذاشته شده، بگذرانند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا