فناوری اطلاعات

ابراز امیدواری محمدبیگی به تصویب قانون ساماندهی فضای مجازی در سال جدید



نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم امسال با تصویب قانون ساماندهی فضای مجازی دیگر شاهد اباحه گری و حیاگریزی نباشیم.

به گزارش ایسنا، فاطمه محمدبیگی در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه- ۱۵ فروردین) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از فعالیت های  سه قوه گفت: بدون اغماض باید بگویم ۲۹ اسفند خاطره تلخ کارشکنی در اجرای قانون رتبه بندی معلمان و عدم پرداخت حقوق فرهنگیان به عنوان تربیت کنندگان نسل آینده ساز ایران اسلامی با توجه به اینکه کام همه را تلخ کرد، اما تغییر وزیر آموزش و پروش گرچه یک اقدام لازم برای جبران این خلل است، اما معضلات ساختاری این دستگاه نیازمند تحولات بنیادین در عرصه های مدیریتی، زیرساختی و بودجه ای است.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: چکش عدالتتان را این بار روی میز سازمان برنامه و بودجه فرود آورید تا کم کاری های و کارشکنی های این سازمان نیز پایان یابد. متاسفانه عدم تخصیص عملکردی بودجه برای قوانین حیاتی همچون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضعف در بودجه حمایت از معلولان، تعلل در برخی کلان پروژه های حیاتی مرجعیت علمی کشور و نقایص مکرر بودجه ۱۴۰۲ نشان از معضلات عمیق در این سازمان دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مسیر تحقق شعار سال گویی مردم بار دیگر گوی سبقت را از مسئولین را ربوده اند و برخی مسئولان چندان دغدغه ای برای مبارزه با معضلات اقتصادی را نداشته و یا حتی حوصله تعامل با سایر مسئولان قوا را ندارند و له شدن طبقات ضعیف جامعه زیر بار رشد تورم و مهار تولید را نمی بینند. برگرداندن این ورق به سوی مهار تورم و رشد تولید نیازمند شبکه قوی مدیریتی یکپارچه بین تمامی مسئولان سه قوه و شفافیت واقعی در تمامی رده های مدیریتی است و صرفا جلسات سران سه قوه اگرچه لازم، اما حلال مشکلات نیست و بلکه می تواند حرّیت و استقلال مجلس را به عنوان قوه مقننه و راس امور را زیر سوال ببرد و قدرت اعمال نظارت خادمان ملت را در خانه ملت کاهش دهد.

محمدبیگی در ادامه عنوان کرد: علاج تورم رشد تولید است و رشد تولید در گرو اجرای کامل قوانینی همچون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جهش تولید مسکن و دانش بنیان و سایر قوانین و تنظیم واقعی بازار با نظارت های میدانی و کاملا جهادی و اشراف کامل مدیران اقتصادی کشور به مدیریت بانک ها برای خروج از تصدی گری و معامله بازی و اذیت و آزار مردم توسط برخی شعب است. امروز پایان دادن به حکومت سلاطین دلار، سکه، شکر روغن، خودرو دارو و دخانیات بر اریکه اقتصادی این ممکلت از واجبات کارهای اقتصادی است.

وی یادآور شد: اخبار خوش دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی، منطقه ای و جهانی و حذف دلار و اقتدار سیاسی در خاور میانه باید مسلسل وار ادامه یابد. ان شاءالله امسال با تصویب قانون ساماندهی فضای مجازی دیگر شاهد اباحه گری و حیاگریزی نباشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام انقلابی مجلس یازدهم در ابتدای امسال یعنی شفافیت داوطلبانه نمایندگان کار را بر مجمع تشخیص مصلحت سخت می کند از این بابت که باید شفافیت قوای سه گانه را حل کرده و زمینه اجرای کامل شفافیت در تمامی قوا را فراهم کند.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه امروز اولویت کاری مجلس باید هوشمندسازی و مدیریت فناورانه در تمامی عرصه ها برای تعمیق نظارت در رسیدگی به مشکلات معیشتی کارگران، کارمندان، بازنشستگان کشاورزان و پیش بینی مدیریت  آب شرب کشاورزی برای رشد کشاورزی، رفع معضلات اوقاف و شفافیت شرکت های دولتی باشد، گفت: امروز باید در عرصه قانون فضای مجازی و قانون مربوط به امنیت و کرامت زنان رد پای سند ۲۰۳۰ را در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا