فناوری اطلاعات

بالن فضایی در مرز مهران مستقر شد



دکتر حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدام سازمان و پژوهشگاه فضایی به مناسبت ایام اربعین حسینی جهت استقرار بالن فضایی همچون سال‌های گذشته در ایام اربعین گفت: مجموعه بالن و سکوی هدایت و کنترل آن در منطقه مرزی مهران و در ضلع شمالی گمرک مرزی با هدف ارائه خدمات سرویس LTE و wifi به زائرین محترم مستقر است و این قابلیت در آن دیده شده تا در صورت نیاز با نصب محموله پایشی جهت نظارت مرزی از آن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بالن پژوهشگاه فضایی روز گذشته در حال تست در مرز مهران بود، افزود: در این عملیات از دو سکوی هدایت و کنترل یک بالن به نام بام ۵۰ استفاده می‌شود که قادر به حمل محموله‌ای به وزن ۵۰ کیلوگرم است.

رئیس سازمان فضایی گفت: طراحی و ساخت بالن بام ۵۰ به همراه سکوهای آن به صورت کامل در پژوهشگاه انجام شده است و در صورت برقراری لینک ارتباطی از امروز تا یک روز بعد از اربعین سرویس دهی خواهیم داشت.

سالاریه ادامه داد: این پلتفرم جدید علاوه بر بهینه سازی سازه، دارای ناوبری پیشرفته و ساختاری خودکار در داده برداری و ارسال فرامین ارسالی برای کنترل مکانیکی و پروازی است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا