فناوری اطلاعات

ارائه امکانات زیرساختی پلتفرم‌های ایرانی برای کشورهای همسایه



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، محمد جعفرپور، معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت امروز صبح در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری عربی سوریه و هیئت همراه به معرفی شرکت پرداخت و گفت: با توجه به ارتباطات نزدیک دو کشور ایران و سوریه، در زمینه زیرساخت و ارتباطات نیز می‌توانیم، همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت، تأمین کننده پهنای باند اینترنت بین‌الملل و ارتباطات بین استانی است؛ افزود: اپراتورهای مخابراتی ثابت و همراه، مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت هستند و حجم قابل توجهی از پهنای باند را، در اختیار می‌گیرند.

جعفرپور، با اشاره به اینکه تجهیزات این تکنولوژی امروز در ایران تولید می‌شود، گفت: ظرفیت شبکه انتقال در کشور ایران، ۴۵ ترابیت بر ثانیه است که بزرگترین شبکه انتقال در منطقه است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امسال با یک شرکت ایرانی قراردادی بسته ایم که ۲۰ ترابیت بر ثانیه نیز به این ظرفیت اضافه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در سطح بین‌الملل ما را با نام TIC می‌شناسند افزود: اپراتورهای نزدیک به شرکت ارتباطات زیرساخت از نظر ظرفیت، دو اپراتور ترک در کشور ترکیه هستند که بازهم ظرفیتشان از ما کمتر است.

آمادگی همکاری دوجانبه ترافیک دیتا با کشور سوریه

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حجم قابل توجهی از اینترنت عراق توسط ایران تأمین می‌شود، افزود: آمادگی داریم در زمینه ترافیک دیتا، با کشور سوریه همکاری‌های دو جانبه، داشته باشیم و شرکت‌های خصوصی نیز در این زمینه علاقه مند هستند.

معاون وزیر ارتباطات به ارائه تجهیزات صوت توسط شرکت ارتباطات زیرساخت اشاره کرد و گفت: کل ارتباطات صوتی اپراتورهای ثابت و همراه در بخش بین‌الملل، از گذرگاه‌های TIC عبور می‌کند و در حال حاضر همه تجهیزات سوئیچ های صوت را بازبینی کرده ایم و در آن از تجهیزات ایرانی استفاده می‌کنیم.

جعفرپور با بیان اینکه با شرکت‌های روسی برای فروش تجهیزات مذاکره می‌کنیم، ادامه داد: در زمینه WDM وCWDM تجهیزات خوبی داریم که قیمت آن در سطح بین الملل، بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه خارجی است.

تمایل کشورهای همسایه به استفاده از پلتفرم و اپلیکیشن‌های ایرانی

وی جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به زیست بوم کشور ایران در حوزه ICT بسیاری از پلتفرم‌های ایرانی را تولید کرده ایم که در حال سرویس دادن به مردم کشورمان هستند و در تلاشیم تا در این زمینه با گسترش اپلیکیشن‌های ایرانی، دیتاسنترهای داخلی را ارتقا دهیم.

جعفرپور ادامه داد: در این مورد بعضی از کشورهای دوست و همسایه تمایل به استفاده از این امکانات دارند و درصد ارائه امکانات مستقیم زیرساختی به کشورهای همسایه، هستیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با کشور سوریه در زمینه همکاری‌های زیرساختی، ارتباط مستقیمی داشته باشیم.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا