اخبار سایت

مارک زاکربرگ ویژن پرو را چندان جذاب نمی‌داند



مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا و رویاپرداز متاورس، از هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro آینده اپل انتقاد کرده است. بر اساس گزارش The Verge، بنیانگذار فیس‌بوک در جریان یک جلسه داخلی شرکتش به آنالیز تفاوت‌های اساسی بین سخت‌افزار اپل و محصولاتی را که شرکت خودش تولید می‌کند پرداخت.

 

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، یکی از نکات مهمی که زاکربرگ بر آن تمرکز کرده قیمت آن است که اپل آن را 3499 دلار و بالاتر تعیین کرده است. این بسیار با مدل بسیار مقرون به صرفه و بسیار محبوب Quest 2 متا که قیمتی برابر با 299 دلار، یعنی تقریباً یک دوازدهم قیمت پیشنهادی پیشرفته اپل، دارد تفاوت دارد.

 

زاکربرگ همچنین هدف و مخاطب هدف Vision Pro را مشخص کرد و تاکید کرد که چگونه پلتفرم وی بر اساس تعامل و فعالیت انسانی است و اینکه چگونه ظاهراً با تلاش اپل در تضاد است. زاکربرگ گفت: “متاورس … اساساً اجتماعی است. افراد در آن به روش‌های جدیدی تعامل می‌کنند و به روش‌های جدید احساس نزدیکی می‌کنند. دستگاه ما همچنین درباره فعال بودن و انجام کارها است. در مقابل، هر نسخه نمایشی که آنها نشان دادند شخصی بود که به تنهایی روی یک کاناپه نشسته بود. منظورم این است که آن دستگاه ممکن است چشم‌انداز آینده رایانش باشد، اما این چیزی نیست که من می‌خواهم. یک تفاوت فلسفی واقعی از نظر نحوه رویکرد به این موضوع وجود دارد». با این حال، آخرین نسخه سخت‌افزاری مهم متا و ویژن پرو در واقع به طرز شگفت‌انگیزی اشتراکات بسیاری دارند.

 

ویژن پرو ممکن است همان چیزی باشد که زاکربرگ در واقع به دنبال آن بود 


 

مارک زاکربرگ به درستی می‌گوید که اکثر محتوای Quest نیاز به حرکت دارد و دارای یک محیط اجتماعی است. او همچنین یک نکته معتبر در مورد تفاوت قیمت سرسام‌آور بین Vision Pro و Quest 2 بیان کرد، و اینکه چگونه قیمت Quest 2 به میلیون‌ها نفر امکان می‌دهد VR را امتحان کنند. با این حال، یک فیل رده بالا به نام Meta Quest Pro در اتاق وجود دارد.

 

مارک زاکربرگ ویژن پرو را چندان جذاب نمی‌داند




کوئست پرو، مانند ویژن پرو، به‌عنوان یک هدست پیشرفته «متمرکز بر کار»، و نه چیزی که بر تعامل اجتماعی و بازی متمرکز است، معرفی شد. همچنین قیمت فوق‌العاده بالایی در زمان نخستین عرضه‌اش داشت: 1499 دلار. با اینکه این قیمت باز هم به طور قابل توجهی ارزان‌تر از ویژن پرو اپل است، اما هنوز هم بسیار بالاتر از محصولات عمومی‌تر متا است. برای توجیه این قیمت، این هدست دارای بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته، از جمله عبور رنگ (color passthrough)، بود.

 

منصفانه است که بگوییم Vision Pro ممکن است همان چیزی باشد که زاکربرگ می‌خواست Quest Pro باشد. از نظر جنبه اجتماعی ویژن پرو می‌توان گفت که آواتارهای باجزئیاتی که این هدست برای مواردی مانند فیس‌تایم استفاده خواهد کرد مشابه چیزی است که متا چند سال پیش به آن اشاره کرد اما هنوز تولید نکرده است. همچنین کمی ناعادلانه است که فرضیات را بر روی مواردی مانند سطح فعالیت در تعداد اندک تست‌های انجام شده تاکنون قرار دهیم – به ویژه با توجه به تمرکز اپل بر تناسب اندام در سایر دستگاه‌های خود.

– مطالب مرتبط:

سونی درخواست اپل برای افزایش تولید صفحه نمایش ویژن پرو را رد کرد

نسخه ارزان ویژن پروی اپل تا پایان 2025 عرضه می‌شود

رونمایی اپل از هدست ویژن پرو با قابلیت کنترل با چشم

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا