اخبار سایت

فیلتر کسپرسکی و وی‌چت در کانادا



هیات خزانه داری کانادا که بر مدیریت دولتی نظارت دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از آنکه ارزیابی مدیر ارشد اطلاعات کانادا نشان داد پیام‌رسان متعلق به تنست و اپلیکیشن‌ روسی کسپرسکی سطح ریسک غیرقابل قبولی برای حریم خصوصی و امنیت دارند، تصمیم به ممنوعیت آنها گرفته شد.

به گزارش ایتنا از مهر، کسپرسکی ضمن ابراز تعجب و ناامیدی از این تصمیم اعلام کرد این اقدام بدون هشدار یا فرصتی برای برطرف کردن نگرانی های دولت توسط شرکت گرفته شده است. در بیانیه شرکت آمده است: هیچ شواهدی برای توجیه این اقدامات وجود ندارد. تصمیم مذکور در واکنش به اتمسفر ژئوپلتیکی و نه ارزیابی جامع از یکپارچگی محصولات و سرویس های کسپرسکی گرفته شده است.

هیات خزانه داری کانادا اعلام کرد هیچ شواهدی از نشت اطلاعات دولتی وجود ندارد اما مجموعه روش‌هایی که اپ ها به کار می گیرند، دسترسی قابل توجهی به محتوای داخل دستگاه ها فراهم می کند و ریسک استفاده از آنها کاملا آشکار است.

در بیانیه این سازمان آمده است: تصمیم به حذف و مسدودسازی اپلیکیشن‌های وی‌چت و کسپرسکی برای تضمین آن گرفته شده که شبکه دولت کانادا و داده های آن ایمن و محافظت شده باقی بمانند.

اپلیکیشن‌های مذکور از موبایل های دولتی حذف می‌شوند و کاربران اجازه دانلود آنها را در آینده نخواهند داشت.

کانادا در فوریه سال جاری میلادی به دلایل حریم خصوصی و امنیتی مشابه تیک تاک را در دستگاه های دولتی ممنوع کرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا