فناوری های نوین

آموزش بیش از ۱۰۰ جراح اندونزیایی برای استفاده از ربات ایرانی



به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط تصویری با شبکه خبر پیرامون سفر رئیس جمهوری به جاکارتا و امضای ۱۱ سند همکاری اقتصادی میان ایران و اندونزی گفت: هیأت دولت برای استفاده ظرفیت همه دستگاه‌ها در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف، مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی کشورها، بین وزرا تقسیم‌شده است که مسؤولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران با کشورهای مالزی، اندونزی و فیلیپین با وزارت ارتباطات است.

وی با بیان اینکه همکاران من در وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه دستگاه‌های که موضوع مشترک با کشور اندونزی داشته‌اند از ماه‌های قبل مشغول مذاکره بودند، افزود: از هفته گذشته گروه‌های مختلف مشغول نهایی سازی قراردادی بودند که امروز به امضا رسید.

زارع پور همکاری علمی و فناوری به‌ویژه در زمینهٔ تجهیزات پزشکی را از موضوع‌های مورد تأکید دو طرف عنوان کرد، گفت: یکی از جلوه‌های آن یک ربات بسیار پیشرفته جراحی ساخت شرکت‌های دانش بنیان داخلی جمهوری اسلامی بود که امروز در دو شهر که ۵۰۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله داشتند با استفاده از آن جراحی صورت گرفت.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ جراح اندونزیایی برای استفاده از این ربات آموزش دیدند چراکه برای کشوری که از بیش از ۶۰۰ جزیره تشکیل شده استفاده از این ابزار بسیار مهم و حیاتی است.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و مالزی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز نمایشگاهی از تجهیزات و توانمندی‌های حوزه پزشکی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر آن جلسه‌ای نیز با تجار اندونزیایی برای بررسی راه‌های ارتقای توسعه تجاری بین دو کشور برگزار می‌شود.

زارع پور همچنین گفت: به زودی با تشکیل سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در تهران مراحل اجرای تمام این تفاهم‌نامه‌ها را دنبال خواهیم کرد تا به آورده و ثمره برای کشور و ملت ایران و اندونزی تبدیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به امضای ۱۱ سند همکاری در حوزه‌های مختلف میان دو کشور، گفت: روابط ایران و اندونزی وارد مرحله جدیدی شد و حالا نوبت پیگیری اجرای این اسناد است تا ثمرات آن برای دو کشور نمایان شود.

وی اسناد همکاری امضا شده میان دو کشور را در حوزه‌های تجاری، انرژی، علمی، فناوری و فرهنگی دانست و اظهار کرد که به عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور این مساله را دنبال می‌کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا