فناوری های نوین

ایجاد ۶ هاب فناوری و آزمایشگاه ملی



به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ با اشاره به برگزاری نمایشگاه بعد از ۴ سال گفت: یکی از برنامه هایی که در معاونت فناوری رییس جمهوری داریم ایجاد ۶ هاب فناوری و آزمایشگاه ملی است که ۶ موضوع بزرگ با ظرفیت های عظیم داشته باشیم و حداقل ۱۰۰۰نفر را در حوزه‌های فناوری مدیریت کنیم.

وی افزود: فناوری اینترنت اشیا و اتصالات و ارتباطات یک موضوع جدی در اقتصاد دیجیتال است و موضوع سوم نیز هوش مصنوعی است.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص شرکت های ایرانی و خارجی در نمایشگاه گفت: وجود ۵۰۰ شرکت ایرانی و ۷۰ مهمان خارجی در مجموعه نمایشگاه الکامپ و جلسه بی تو بی تاثیر خوبی در بازارها و توسعه بازارهای ایرانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: الکامپ امروز با آنچه که در دهه هفتاد شروع شده بود بسیار متفاوت است در آن موقع عرضه کامپیوتر و خدمات دیجیتال مطرح بود اما امروز در این الکامپ محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیاری دیده می شود.

دهقانی فیروز آبادی با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد دیجیتال به چند فناوری اینترنتی وابسته است افزود: موضوع فناوری اینترنت اشیا اتصال و ارتباط و هوش مصنوعی می تواند روندی در توسعه دیجیتال باشد و اگر به این موضوع توجه نشود شاید بازار هایمان را از دست بدهیم.

وی همچنین گفت: وقتی فناوری و هوش مصنوعی وارد میشود زندگی توان فیزیکی خود را از دست می دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا