فناوری اطلاعات

گزیده‌ای از دانستی‌های مهم سفر


قصد سفر به شیراز را دارید؛ اما نمی‌دانید که چه زمانی می‌توانید ارزان‌ترین بلیط بندرعباس به شیراز را بخرید؟ یا بهترین راه برای رزرو هتل بزرگ در شیراز چیست؟ و چه وسایلی باید در طول سفر همراهتان باشد؟ گاهی اوقات وقتی از سفر برمی‌گردیم؛ تازه یادمان می‌آید که بهتر بود برخی از کارها را قبل از سفر انجام می‌دادیم. گاهی هم خودمان را سرزنش می‌کنیم که چرا وقتمان را برای انجام یک سری از کارهای غیرضروری هدر داده‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از علی بابا، افرادی هم هستند که به دلیل سفرهای مختلفی که رفته‌اند، تجربه زیادی دارند و می‌دانند که انجام چه‌ کارهای ضروری و انجام کدام کارها بیهوده است. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به سفر بروید یا تجربه زیادی درباره سفر کردن ندارید؛ با ما همراه شوید. ما در ادامه درباره نکات مهمی که می‌تواند به شما در هنگام سفر کمک کند، صحبت خواهیم کرد.

اهمیت برنامه‌ریزی برای سفر

همه ما به‌ خوبی می‌دانیم که برنامه‌ریزی برای موفقیت در انجام همه کارها مهم است. برنامه‌ریزی برای سفر هم اهمیت ویژه‌ای‌ دارد. شما با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید سفری آرام و لذت‌بخش داشته باشید و اوقات خوشی را در کنار خانواده‌تان بگذرانید. بیشتر ما از مدت‌ها قبل می‌دانیم که می‌خواهیم چه زمانی برای تفریح یا انجام مأموریت‌های کاری به مسافرت برویم.

البته گاهی هم ممکن است به دلایل مختلفی مجبور شویم که همین فردا بار و بندیل سفر را ببندیم و برای یک سفر چندروزه آماده شویم. اگر مقصد و زمان سفرتان از قبل مشخص شده است باید برای سفرتان برنامه‌ریزی داشته باشید؛ برای مثال از چند هفته قبل هتل رزرو کنید یا اگر می‌خواهید با هواپیما، قطار یا اتوبوس به سفر بروید، بلیط بخرید. اگر هم قصد سفر با اتومبیل شخصی‌تان را دارید، باید از سالم بودن وسیله نقلیه‌تان مطمئن شوید.

انتخاب زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیما

انتخاب بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما یکی از دانستنی‌هایی است که به شما در کاهش هزینه‌های سفر کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان، بلیط‌های لحظه آخری را بخرید. این نوع بلیط‌ها چند ساعت قبل از پرواز به فروش می‌رسند به همین دلیل همیشه تعدادشان کم است. البته ما خرید بلیط‌های لحظه آخری را به کسانی که می‌خواهند در روز و ساعت مشخصی به مقصد برسند، پیشنهاد نمی‌کنیم. در واقع انتظار برای خرید بلیط‌های لحظه آخری، نوعی ریسک محسوب می‌شود زیرا ممکن است چنین بلیط‌هایی برای پرواز شما وجود نداشته باشند یا نتوانید در زمان تعیین‌شده این بلیط‌ها را بخرید.

 بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما یک هفته قبل از سفر است. با این حال اگر می‌خواهید در تعطیلات به سفر بروید یا مقصدتان کشورهای خارجی است به شما پیشنهاد می‌کنیم که چند هفته قبل از تاریخ سفرتان بلیط بخرید. در هنگام تعطیلات بلیط‌های هواپیما به سختی پیدا می‌شوند و گران‌تر هستند؛ برای مثال بلیط بندرعباس به شیراز در هنگام تعطیلات نوروز گران‌تر از روزهای دیگر سال است.

رزرو بهترین هتل

رزرو هتل یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید قبل از سفر انجام دهید. سایت‌های زیادی وجود دارند که امکان رزرو آنلاین هتل را برای شما فراهم می‌کنند. در بیشتر این سایت‌ها بخشی برای ثبت نظرات کاربران وجود دارد. شما می‌توانید با مطالعه نظرات افرادی که قبلاً تجربه اقامت در هتل‌های موردنظرتان را داشته‌اند، یک هتل مناسب انتخاب کنید. برای مثال اگر قصد دارید برای مدتی در شیراز اقامت داشته باشید؛ هتل بزرگ شیراز یکی از محبوب‌ترین هتل‌ها در میان مسافران این شهر است. علاوه بر این موقعیت جغرافیایی هتل، امکانات، خدمات و هزینه اقامت در آن‌ها از دیگر مواردی هستند که می‌تواند به شما در انتخاب هتل کمک کند.

سفر

بررسی وضعیت آب‌وهوا

شاید برای شما هم تا به حال پیش آمده باشد که به دلیل آب‌وهوای بد از سفرتان لذت نبرده‌اید و دوست داشتید هر چه زودتر به خانه‌تان برگردید. یکی از مهم‌ترین مواردی که بیشتر ما نسبت به آن بی‌توجه هستیم بررسی وضعیت آب‌وهوا قبل از سفر است. این مسئله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بخواهید با اتومبیل شخصی‌تان به مسافرت بروید. ما به شما توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از سفر، وضعیت آب‌وهوا و وضعیت جاده‌ها را بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید؛ به‌خصوص اگر قصد دارید در فصل پاییز یا زمستان به مسافرت بروید.

وسایل موردنیاز برای سفر

قبل از هر چیز همه مدارکی که برای سفر به آن‌ها احتیاج دارید را بردارید. ترجیحاً از آن‌ها یک کپی بگیرید زیرا ممکن است در طول سفر آن‌ها را گم کنید. مدارک هویتی مثل شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه، گواهینامه و در صورت سفر به کشورهای خارجی، ویزا و پاسپورت تعدادی از مدارک ضروری برای سفر هستند. چند دست لباس متناسب با آب‌وهوای شهر مقصد، کفش مناسب برای پیاده‌روی، دوربین عکاسی، شارژر، پاوربانک، مقداری پول نقد، وسایل شخصی مثل مسواک و حوله، ضد آفتاب و داروهایی که مصرف می‌کنید تعداد دیگری از وسایل ضروری برای سفر محسوب می‌شوند. سایر وسایلی که برای سفر انتخاب می‌کنید بستگی به مقصدتان دارد. البته ترجیحاً وسایل زیادی با خودتان برندارید و فقط به وسایل ضروری اکتفا کنید زیرا سفر با چمدان‌های زیاد، پردردسر است.

انتهای رپرتاژ آگهی

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا