فناوری های نوین

سرمایه صندوق نوآوری در ۱۴۰۲ به ۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد



محمد صادق خیاطیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه صندوق در سال ۱۴۰۲، ۳ هزار میلیارد است. با حمایت بسیار خوبی که رئیس جمهور از شرکت‌های دانش بنیان به طور خاص از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی داشتند، در هیأت امنای صندوق تصویب شد که ظرف ۵ سال سرمایه صندوق به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری افزود: قاعدتاً این بودجه باید در بودجه‌های سالیانه و اسناد مختلف دیده شود که برای سال ۱۴۰۲، پیش بینی بودجه ۳ هزار میلیاردی برای صندوق شده که در بودجه نیز لحاظ شده و قرار است به صندوق تخصیص یابد. با این تخصیص، سرمایه صندوق نوآوری به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی ضمن اشاره به اینکه صندوق در سال‌های اخیر نقش‌آفرینی خوبی در نظام تأمین مالی نوآوری و فناوری کشور داشته است، گفت: علاوه بر بودجه‌های دولتی به دنبال این هستیم که از منابع دیگر مالی و از طریق عقد تفاهم نامه از شرکت‌ها حمایت کنیم. به طور مثال اخیراً در تفاهم با یکی از بانک‌ها، مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی با این بانک برای تسهیل تضمین گروهی بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کنند.

وی افزود: همچنین براساس این تفاهم نامه قرار شد در راستای تأمین فضای کاری شرکت‌های دانش‌بنیان، این بانک املاک مازاد خود در سراسر کشور را به صورت «اجاره به شرط تملیک» در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.

خیاطیان در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه سقف حمایتی صندوق از شرکت‌های دانش بنیان چه میزان است، خاطرنشان کرد: نزدیک به هشت هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در بخش‌های مختلف از کشاورزی و تجهیزات پزشکی گرفته تا حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک مشغول به فعالیت هستند و فعلاً سقف حمایتی ما از شرکت‌های دانش بنیان ۵۰ میلیارد تومان برای هر شرکت است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بیان کرد: تخصیص اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان طرح محور است و براساس نوع طرح، میزان حمایت مالی آن مشخص خواهد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا