بازار

آرتانسیم تولیدکننده بهترین سیستم های سرمایش و گرمایش (چیلر، فن کویل و داکت اسپلیت)

دمای هوای محیط کار یا منزل، یکی از عوامل تاثیر گذار در اخلاقیات ما است. برای همین است که انتخاب یک سیستم سرمایش و گرمایش (چیلر، فن کویل و داکت اسپلیت) مناسب می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد. در این مقاله میخواهیم ضمن معرفی بهترین سیستم های سرمایش و گرمایش(چیلر، فن کویل و داکت اسپلیت)، شما را با ویژگی ها، مزایا، معایب آنها همچنین شما را با آرتانسیم یکی از بهترین تولیدکننده سیستم های تهویه مطبوع داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل آشنا کنیم. پس پیشنهاد می کنیم حتما تا انتها همراه ما باشید.

داکت اسپلیت

ما میخواهیم شما را با یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع، یعنی «داکت اسپلیت» آشنا کنیم. به داکت اسپلیت، اسپلیت کانالی هم می گویند. داکت اسپلیت ها از یک یونیت داخلی و یک یونیت خارجی تشکیل می شوند. یونیت داخلی و خارجی داکت اسپلیت با لوله های مسی حاوی گاز مبرد به هم متصل می شوند. وقتی در یک واحد مسکونی از یک یونیت داخلی استفاده شده باشد، دمای یکسانی در فضاهای مختلف شکل می گیرد. یعنی مثلا دمای همه بخش ها به 18 درجه سانتیگراد می رسد. یکی از ویژگی های داکت اسپلیت ها، امکان تولید گرمایش مطبوع در فضای مورد استفاده است. این موضوع با استفاده از یک کویل آب گرم   در یونیت داخلی امکان پذیر است.

انواع داکت اسپلیت

در ادامه شما را با انواع داکت اسپلیت آشنا می کنیم. داکت اسپلیت بر اساس نحوه عملکرد کمپرسور بر دو نوع دسته بندی می شود. داکت اسپلیت معمولی و داکت اسپلیت اینورتر دار دو مدل رایج در بازار هستند. برای درک بهتر تفاوت عملکرد انواع داکت اسپلیت یک مثال میزنیم. فرض کنید شما نیاز به دمای 25 درجه دارید. کمپرسور دستگاه معمولی زیر بار می رود و مثلا 16 آمپر مصرف می کند. هنگامی که دمای محیط به میزان مدنظر می رسد، کمپرسور خاموش می شود. پس از تغییر دمای محیط مجددا دستگاه وارد مدار می شود و این چرخه روشن و خاموش شدن ادامه دارد.

یکی دیگر از انواع داکت اسپلیت، مدل اینورتر دار است. این مدل از کمپرسور هوشمند استفاده می کند. وقتی کمپرسور اینورتر داکت اسپلیت وارد مدار می شود، از جریان 9 آمپر به مرور شروع به کار می کند و تا 16 می رسد و پس از رسیدن به دمای مدنظر، در حداقل دور ممکن(مثلا 4 آمپر) به فعالیت ادامه می دهد. این موضوع باعث کاهش قابل توجه در مصرف برق می شود.

خرید و نصب داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها در ظرفیت های گوناگون برای مصارف گوناگون تولید می شوند. برای نصب و خرید داکت اسپلیت، شما به نیاز به مشاوره تخصصی در این حوزه دارید. با توجه به کارایی مورد نیاز، متراژ و حتی نقشه ساختمان ممکن است انواع مختلفی از داکت اسپلیت به شما پیشنهاد شود. به همین منظور پیشنهاد ما در این حوزه استفاده از متخصصان مجرب در زمینه تولید، توزیع، نصب، تعمیر و پشتیبانی از انواع دستگاه های تهویه مطبوع است. در میان برندهای شناخته شده ایرانی، آرتانسیم به عنوان بزرگترین عرضه کننده داکت اسپلیت در ایران و خاورمیانه یک نام شناخته شده و قابل اعتماد است. برای مشاهده محصولات این شرکت می توانید به وبسایت آرتانسیم به نشانی artanasim.com مراجعه کنید.

فن کویل

فن کویل

دستگاه فن کویل به عنوان بخشی از سیستم تهویه مطبوع شناخته می شود. این دستگاه از دو بخش اصلی به نام مبدل حرارتی(کویل) و دمنده(فن) تشکیل شده است. از این فن کویل، همانند داکت اسپلیت در انواع محیط های تجاری و مسکونی و کارخانجات استفاده  می شود. اگر شما نیاز به دمیده شدن هوای سرد در تابستان و دمیدن هوای گرم در فصول سرد سال دارید، فن کویل یک انتخاب خوب برای شما است. چرخش آب سرد تامین شده توسط چیلر موجب دمیده شدن هوای خنک در محیط می شود. به همین ترتیب، چرخش آب گرم دیگ موتورخانه، هوای گرم را در محیط نتیجه می دهد. از مجموع این توضیحات می توان فهمید که فن کویل یک دستگاه مستقل نیست. این دستگاه برای سرمایش و گرمایش نیازمند چیلر و موتورخانه است.

انواع فن کویل

انواع مختلفی از فن کویل برای کارایی ها و همینطور محیط های گونان طراحی و ساخته شده است. فن کویل سقفی توکار، فن کویل کاستی، فن کویل دیواری، فن کویل زمینی و فن کویل پرفشار یا داکتی از جمله مدل های مرسوم این دستگاه محسوب می شوند.

دولوله و چهارلوله بودن، دسته بندی دیگری از انواع فن کویل ها است. در انواع دو لوله فن کویل، یک لوله برای ورود آب سرد و گرم و یک لوله برای خروج آب است. اما در انواع چهار لوله، ورودی و خروجی آب سرد و گرم با تفکیک انجام می شود. اگر همزمان به سرمایش و گرمایش در یک ساختمان نیاز باشد، مدل فن کویل چهارلوله کارایی خواهد داشت.

خرید و نصب فن کویل

همانند انتخاب داکت اسپلیت، انتخاب و خرید فن کویل نیز نیازمند مشاوره دقیق است. مدل های مختلف فن کویل هر کدام دارای مزایا و معایبی است. پس از انتخاب از میان انواع گوناگون فن کویل، بسته به نیاز شما، مرحله بعدی نصب این دستگاه در محیط مورد نظر شماست. این موضوع نیز، همانند خرید دستگاه، نیازمند استفاده از مهندسان و متخصصان کارآزموده است. نصب فن کویل نیازمند تجربه در این حوزه است.

فن کویل نباید در محیط مرطوب یا نزدیک به منبع گرمایی نصب شود. نباید پرده یا وسیله دیگری مانع گردش هوا شود. اتصالات صحیح و عایق کاری لوله ها، خم کردن صحیح لوله ها و بسیاری مسائل دیگر، بخشی از چالش های نصب فن کویل است. در حوزه خرید و نصب فن کویل، آرتانسیم را به شما پیشنهاد می کنیم. این شرکت از جمله بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فن کویل در ایران است.

چیلر

چیلر دستگاهی برای خنک کردن آب در فرایند سرمایش محیط یا خنک کردن دستگاه های صنعتی است. خروجی دستگاه چیلر، آب سرد است. چیلر، آب سرد را از طریق لوله ها به دستگاه تهویه مطبوع داخل ساختمان هدایت می کند. یونیت داخلی نیز با دمیدن هوا از روی لوله ها، دمای محیط را تا حد مورد نیاز کاهش می دهد. از جمله نکات مهم در این حوزه، عایق کاری مناسب لوله کشی چیلر است. عموما از چیلر به عنوان دستگاه مرکزی خنک کردن آب در ساختمان های بزرگ استفاده می شود.

چیلر

انواع چیلر

انواع چیلر را می توان در دو دسته کلی تراکمی و جذبی بیان کرد. دسته اول چیلر های تراکمی هستند. این دستگاه برای خنک کردن آب از کمپرسور استفاده می کند. کمپرسور چیلر تراکمی، سیال نیروی مورد نیاز گردش سیال در سیستم چیلر را تامین می کند. چون این سیستم از برق استفاده می کند، به چیلر تراکمی، چیلر برقی هم می گویند.

یکی دیگر از انواع چیلر، چیلرهای جذبی هستند. چیلر جذبی یا چیلر ابزوربشن با استفاده از منبع گرمایی همانند شعله، آب یا بخار آب به ابزروبر جذب و خنک می شود. با خنک شدن آب، مجددا به سیکل فعالیت چیلر برگشته و به یونیت هواساز یا فن کویل داخلی هدایت می شود.

خرید و نصب چیلر

در خرید یک چیلر می بایست به نکات مختلفی توجه کرد. همانند سایر دستگاه های تهویه مطبوع، در اینجا نیز، متراژ واحدها، نقشه ساختمان، نوع کارایی و … در انتخاب چیلر بسیار مهم است. علاوه بر این، چیلرها در انواع جذبی و تراکمی، مینی چیلرها و چیلرهای صنعتی هر کدام مراحل نصب متفاوتی دارند. خطا در مراحل نصب ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که همیشه باید همیشه از نصب کنندگان حرفه ای چیلر کمک گرفت.

آرتانسیم به عنوان یک برند شناخته شده ایرانی در حوزه دستگاه های تهویه مطبوع است. استفاده از متخصصان مجرب این شرکت بزرگ را به شما که قصد خرید و انتخاب از میان مدل های گوناگون چیلر را دارید، توصیه می کنیم.

هواساز

یکی از بروزترین و با کیفیت ترین دستگاه های تهویه مطبوع، دستگاه هواساز است. از این دستگاه در بسیاری از اماکن عمومی، پاساژ، سینما، بانک و محیط های صنعتی استفاده می شود. عموما فعالیت هواساز به این شکل است که به خروجی های هوای ساختمان متصل می شود. سپس هوای دریافتی را تبدیل به هوای سرد یا گرم می کند و به درون محیط هدایت می کند. گاهی نیز هوای خروجی و ورودی به هواساز از طریق خود محیط تامین می شود.

در فصول سرد سال، کویل های گرمایشی با آب یا بخار آب داغ و یا به صورت الکتریکی، هوای گرم را برای هواساز تامین می کنند. کویل های سرمایشی نیز با آب مبرد یا یک ماده مبرد، هوای خنک را برای هواساز تامین می کنند. فیلترهای موجود در هواساز، هوایی بسیار تازه و مطبوع را برای محیط شما تولید می کند.

خرید و نصب هواساز

در قیمت گذاری یک هواساز عواملی همچون شرکت سازنده فن، کویل، مدل و ماده سازنده فیلترها، هایژنیک بودن(بهداشتی بودن)، فول فرش بودن یا نبودن و همچنین وجود تجهیزات مشخص کننده رطوبت بسیار اثرگذار است. به همین دلیل است که در هنگام خرید یک هواساز توصیه می کنیم از محصولات شرکت آرتانسیم به عنوان برند ایرانی شناخته شده در این عرصه استفاده کنید.

روف تاپ پکیج

یکی دیگر از دستگاه های مورد استفاده در سیستم تهویه هوای مطبوع، روف تاپ پکیج است. دلیل این نامگذاری این است که بهترین مکان نصب دستگاه، پشت بام محیط مورد استفاده است. این دستگاه به دو کانال کشی ورودی و خروجی از ساختمان متصل است. با مکش و دمیدن هوا، دستگاه همیشه هوای محیط را تهویه می کند. در واقع می توان روف تاپ پکیج را یک دستگاه ترکیبی از هواساز و چیلر دانست.  استفاده از این دستگاه در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری امکان پذیر است که همین موضوع از جمله مزیت های آن است.

قیمت روف تاپ پکیج با توجه به برند سازنده، ظرفیت تهویه آن و محیط مورد استفاده متغیر است. ابعاد این دستگاه عموما بزرگ است و می بایست حمل و نقل آن با ظرافت صورت پذیرد. از سویی دیگر برای نصب روف تاپ پکیج باید کانال کشی استاندارد و مناسب این دستگاه انجام شده باشد. اگر شما هم به دنبال خرید یک دستگاه روف تاپ پکیج مناسب برای نیاز خود هستید، می توانید از نظرات تخصصی کارشناسان ما در آرتانسیم استفاده کنید. آرتانسیم از جمله برندهای مطرح و شناخته شده عرصه روف تاپ پکیج در کشور است.

دکمه بازگشت به بالا