فناوری های نوین

نشست تبادل علم و فناوری با حضور فناوران ۱۲ کشور برگزار می شود



به گزارش خبرنگار مهر، میلاد صدرخانلو مدیر بخش فناوری نهمین دوره استپ(تبادل تجربیات علم و فناوری) در نشست خبری که امروز در معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، اظهارکرد: در بخش فناوری هدف اصلی ما به هم رسانی فعالان و دانشمندان بین‌المللی مدعو به رویداد اعطای جایزه مصطفی و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی است تا درنهایت این هم رسانی منجر به توسعه کسب و کار و سطح دانش و فناوری شرکت‌ها شود.

مدیر بخش فناوری نهمین دوره استپ اشاره به اینکه در این دوره شاهد حضور ٣٠ شرکت و مجموعه فناور بین‌المللی خارجی از ۱۲ کشور از جمله ترکیه، پاکستان، اندونزی، عراق، ازبکستان،مصر نیجریه،عمان، اردن و…هستیم، افزود: این شرکت‌ها حداقل با ۶۰ شرکت فناور ایرانی تناظریابی و جلسات مشترک خواهند داشت.

وی با اشاره به موضوعات محوری نهمین دوره استپ گفت: این دوره از رویداد تبادل علم و فناوری بر۴ حوزه سلامت (دارو و بیوتکنولوژی)، هوش مصنوعی، محیط زیست و انرژی‌های نو تاکید دارد و امیدواریم شرکت های ایرانی و خارجی در٣حوزه تولید مشترک انتقال دانش و فناوری و به روز رسانی کسب و کار و به هم رسانی عرضه و تقاضا همکاری مشترک داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که چند شرکت بزرگ صنعتی کشور در بخش اعلام نیاز حضور خواهند داشت و نیازهای خود را اعلام می کنند و شرکت ها برای رفع نیاز مطرح شده وارد همکاری مشترک می شوند، گفت: در ادامه برخی شرکت‌های ایرانی به ارائه توانمندی‌های خود خواهند پرداخت و در انتها بین شرکت‌های ایرانی و خارجی جلسات مشترک و بی تو بی برگزار خواهد شد البته از چندی پیش این جلسات به صورت مجازی برگزار شده و جلسه جمع‌بندی به صورت حضوری در این رویداد برگزار خواهد شد.

مدیر بخش فناوری نهمین دوره استپ با اشاره به دستاوردهای دوره گذشته گفت: در دوره گذشته دستاوردهای قابل توجهی داشتیم به طوری که یک سرمایه‌گذاری فناورانه بین هند و ایران بر روی یک تجهیز پزشکی در حوزه نارسایی قلبی کودکان انجام شد و در حال حاضر مباحث مجوز این تجهیز پزشکی در حال انجام است و به زودی وارد بازارهای بین‌المللی خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست غلامحسین حلوایی مدیر توسعه همکاری های علم و فناوری بنیاد مصطفی اظهار کرد: نهمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (science and technology exchange program) به اختصار استپ همزمان با آیین اعطای پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) از هشتم تا دهم مهر ماه برگزار می‌شود. ثبت نام برای شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی در وب سایت جایزه مصطفی فعال شده و مهلت ثبت نام تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.

مدیر توسعه همکاری های علم و فناوری بنیاد مصطفی با اشاره به مهمانان این رویداد گفت: در ۵ حوزه تخصصی نام برده ۲۲ نفر از مدیران و سیاستگذاران حوزه علم و فناوری که یکی از آنها مدیر کامستک بوده و ۱۰ نفر از روسای دانشگاه‌ها از کشورهای مالزی ازبکستان ترکیه و تونس نیز حضور دارند. همچنین روسای فرهنگستان علوم سنگال، ۹ نفر از مدیران مراکز علم و فناوری سازمان‌های بین‌المللی، ۶ نفر از مدیران مراکز تحقیقاتی، ۲۳ دانشمند در حوزه محیط زیست، ۱۳ نفر از دانشمندان در حوزه انرژی های نو، ۶ دانشمند در حوزه هوش مصنوعی از ۳۲ کشور از سایر مهمانان این رویداد هستند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا