فناوری اطلاعات

جبران عقب ماندگی در اینترنت با فیبر نوری



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات عیسی زارع پور در اختتامیه نمایشگاه الکامپ درجمع خبرنگاران درباره وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت گفت: شرایط اینترنت کشور رو به بهبود است و تلاش ما بر این است که سرعت‌های چند صد مگابیت برثانیه را برای مردم عزیزمان فراهم کنیم.

وی افزود: حدود ۱۵ سال است که در حوزه اینترنت ثابت سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و از این جهت عقب مانده‌ایم. طبق آمار سایت‌های سنجش سرعت نیز، در ده سال گذشته همواره در بین ۱۹۰ کشور جزو کشورهای ۱۴۰ تا ۱۵۰ بودیم. ما در وزارت ارتباطات در تلاش هستیم تا با پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها این عقب ماندگی را جبران کنیم و سرعت‌ها را بهبود ببخشیم.

زارع پور ادامه داد: ما نسبت به گذشته عقبگرد نداشته ایم اما نسبت به آنچه که باید باشیم عقب هستیم و شبانه‌روز تلاش می‌کنیم تا بتوانیم سرعتی که شایسته مردم است را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در نمایشگاه شرکت‌های مختلفی وجود دارند که در پروژه فیبرنوری و نسل پنجم شبکه ارتباطی همراه فعال هستند تا سرعت‌های بالا را برای مردم فراهم کنند. آنچه مردم از آن گلایه دارند محدودیت‌هایی است که روی برخی پلتفرم‌ها اعمال شده و ما نیز اعلام کردیم هر پلتفرمی که قوانین کشور را بپذیرد، قدمش روی چشم ما است و می‌تواند در کشور آزادانه فعالیت کند. در مورد برخی محدودیت‌ها نیز ما قائل بر این هستیم که می‌توان روی برخی از آن‌ها تجدیدنظر کرد؛ مثلا گوگل پلی. نظر تخصصی ما این است که باید رفع فیلتر شود و این را در کارگروه مصادیق مجرمانه پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد دستور اخیر رییس جمهور برای بررسی گلایه های مردم در مورد اینترنت افزود: قرار است کارگروهی بین مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات تشکیل می شود تا نسبت به بررسی این موضوع اقدام شود.

وی تاکید کرد که ما در وزارت ارتباطات به صورت روزانه وضعیت کیفیت اینترنت را رصد کرده و برای افزایش کیفیت آن تلاش می کنیم.

گفتنی است، بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ امروز ۸ تیرماه به پایان رسید.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا