اخبار سایت

استرس برای دیابتی‌ها سم است!



محققان معتقدند هنگامی که بدن تحت فشار استرس است، هورمون‌هایی ترشح می‌کند که باعث افزایش سطح گلوکز خون می‌شوند. همچنین ممکن است افراد مبتلا به دیابت وعده‌های غذایی خود را حذف کنند یا مصرف داروهای روزانه را فراموش کنند که سبب افت قند شدید در این افراد می‌شود که خطرناک است. این رفتار برای افراد عادی و سالم در هنگام استرس طبیعی است. اما هنگامی که چنین شرایطی یک بیمار مبتلا به دیابت را تحت تأثیر قرار دهد، عواقب خطرناکی در بر خواهد داشت.

گاهی اوقات، علائم استرس پنهان هستند و ممکن است متوجه آن‌ها نشوید. استرس می‌تواند بر سلامت روانی، عاطفی و سلامت جسمی شما تأثیر بگذارد.

سردرد، درد یا تنش عضلانی، زیاد یا کم خوابیدن، احساس بیماری، خستگی، بی‌انگیزگی، تحریک‌پذیری، افسردگی و بی‌قراری مفرط، ازجمله علائم فیزیکی استرس در بدن به‌شمار می‌روند.

اما متخصصان این حوزه عنوان کرده‌اند که با مدیریت بهتر استرس علاوه بر کنترل دیابت می‌توانید انرژی لازم را برای تغذیه صحیح، ورزش و مدیریت قند خون خود داشته باشید. کاهش استرس به خواب بهتر نیز کمک می‌کند، چرا که وقتی به اندازه کافی نمی‌خوابید، قند خون شما افزایش می‌یابد.

ورزش منظم، انجام فعالیت‌های آرامش‌بخش مانند یوگا، تمرین تکنیک‌های تمرکز حواس مانند مدیتیشن، پرهیز از عوامل استرس‌زا یا موقعیت‌های اجتماعی پر استرس، کاهش مصرف کافئین و سپری کردن اوقات با عزیزان خود ازجمله راه‌کارهایی هستند که متخصصان توصیه می‌کنند برای کاهش استرس رعایت کنید.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا