فناوری اطلاعات

جذب ۴۳۰ میلیارد ریال سرمایه برای طرح‌های فناورانه شیخ بهایی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، کارگاه آموزشی نحوه ارائه طرح به سرمایه‌گذاران توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد برای طرح‌های منتخب نشست سرمایه‌گذاری هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی برگزار شد.

در این رویداد آنلاین، صاحبان طرح‌هایی که در طول داوری‌های جشنواره برای ارائه به سرمایه‌گذاری انتخاب شده‌اند، اصول ارائه صحیح ایده و طرح به سرمایه‌گذاران را آموختند. در ادامه، آماده‌سازی طرح‌های منتخب و نیز جلسات تسهیل‌گری مخصوص به هر طرح برگزار خواهد شد.

جذب سرمایه یکی از پارامترهای کلیدی در اجرا و توسعه طرح‌های فناورانه محسوب می‌شود؛ به همین دلیل جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی نیز در دوره‌های اخیر خود همواره بر این موضوع و تحقق سرمایه‌گذاری‌های کلان و واقعی در فناوری تأکید داشته است.

عبدالرضا کبیری، دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، با تأیید این مهم اظهار کرد: طی دو دوره گذشته جشنواره شیخ بهایی (دوره‌های پانزدهم و شانزدهم)، در مجموع ۲۴ طرح در جذب سرمایه‌گذار موفق بودند. بر این اساس مجموع سرمایه جذب شده در پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: مجموع سرمایه جذب شده و در حال مذاکره در شانزدهمین دوره جشنواره، ۲۷۰ میلیارد ریال، مجموع گرنت فناوری و تسهیلات ارزان ‌قیمت ۲۰۵ میلیارد ریال و مجموع جوایز نقدی ۵ میلیارد ریال بوده است. این در حالی است که روند مذاکرات با سرمایه‌گذاران برای تعداد زیادی از طرح‌ها همچنان ادامه دارد.

هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه هم‌زمان با ایام بزرگداشت دانشمند بزرگ جهان اسلام شیخ بهایی و با شعار رونق کسب‌وکارهای فناورانه، اثرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور در مهمانسرای تاریخی عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا