فناوری های نوین

رقابت ۸۳۱ مرکز در فرآیند ارزشیابی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان این مطلب، در خصوص محورها و موارد حائز اهمیت در ارزشیابی سال ۱۴۰۱ مراکز تحقیقاتی گفت: التزام به ارائه برنامه راهبردی به طور کامل و با تائید کمیته راهبردی دانشگاه و سازمان جهت حضور در فرآیند ارزشیابی و عینی سازی شاخص های محور اثرگذاری از جمله موارد حائز اهمیت در ارزشیابی است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به تشریح محور پیامد پژوهش پرداخت و عنوان کرد: معرفی محور «پیامد پژوهش» شامل شاخص های تولید محصول، ثبت اختراع، درآمدهای حاصل از پژوهش، کسب جوایز ملی و بین المللی و ترجمان دانش است و جزئیات محور پیامد پژوهش در دستورالعمل سال آینده (۱۴۰۲) لحاظ شده و شاخص های آن قابل ارزیابی و امتیازدهی خواهد بود.

به گفته پناهی، در فرآیند ارزشیابی سال ۱۴۰۱ مراکز تحقیقات علوم پزشکی تعداد ۸۳۱ مرکز تحقیقات در قالب ۷ گروه بر اساس زمینه فعالیت (بالینی، بیومدیکال و ارتقا سلامت) و سابقه فعالیت (بالای ۱۰ سال سابقه و یک تا ۱۰ سال سابقه) به رقابت خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: با توجه به حذف ردیف بودجه مراکز تحقیقات دارای ردیف مستقل بودجه از کتاب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، مراکز تحقیقات بر اساس زمینه و سابقه فعالیت در گروه های مربوطه امتیازدهی و رتبه بندی خواهند شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا