فناوری های نوین

تولید ویال مایع خوراکی آهن بدون عوارض گوارشی در کشور



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ویال بایوبیون زیست تخمیر Zist Takhmir Biobion Vials از جدیدترین محصولات زیست تخمیر است که به تازگی با حضور معاون علمی رئیس جمهور رونمایی شد.

معیاری، نماینده علمی شرکت دانش بنیان زیست تخمیر در خصوص این محصول گفت: بایوبیون، زیست تخمیر حاوی آهن لیپوزومال است که از پیشرفته ترین انواع آهن و دارای بیشترین هم زیستی با بدن است. این مساله باعث می شود این نوع آهن به خوبی جذب شود و حداقل عوارض گوارشی را ایجاد کند. ویال خوراکی بابیون پروزیست زیست تخمیر باعث کمک به ساخت گلبول های قرمز و رفع کم خونی شده و با وجود ویتامین های گروه ب می تواند باعث افزایش سطح انرژی روزانه و همچنین کاهش خستگی شود. وجود زینک در ویال بایوبیون زیست تخمیر هم فواید زیادی را برای بدن به همراه خواهد داشت. زینک (روی) می تواند به شادابی و طراوت پوست، مو و استحکام ناخن کمک کرده و به سلامت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند.

وی همچنین در خصوص اثرات و فواید ویال آهن بایوبیون زیست تخمیر، تصریح کرد: آهن یک ماده معدنی ضروری در بدن است که در ساختار هموگلوبین، میوگلوبین و بسیاری از آنزیم ها نقش دارد. آهن همچنین به عنوان کوفاکتور در سنتز ترنسمیترهایی مانند دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین است. یون آهن استفاده شده در این مکمل در داخل دو لایه فسفولیپیدی قرار گرفته و لیپوزوم های حاوی آهن به صورت دست نخورده از روده جذب می شوند. پایداری آهن در فرمول لیپوزومال بهتر است. از آنجا که آهن درون ساختار لیپوزومی به راحتی از طریق سلول های دیواره روده جذب می شود، جذب و فراهمی زیستی آن نیز بهبود یافته و به علت عدم تماس مستقیم مولکول های آهن با دستگاه گوارش، فاقد عوارض گوارشی شایع آهن و طعم فلزی است.

معیاری ادامه داد: زینک، کوفاکتور بسیاری از واکنش های بیولوژیک از جمله سنتز DNA، RNA و پروتئین است و در عملکرد سیستم ایمنی، التیام زخم، رشد و تکامل، تولید مثل و تعدادی دیگر از فرایندهای فیزیولوژیک نقش دارد.

به گفته او، به صورت کلی به گروهی از ترکیبات حاوی کبالت، ویتامین B۱۲ گفته می شود که با نام کلی کوبالامین نیز شناخته می شود. این ویتامین می تواند به سنتز نوکلئوپروتئین و میلین، بازسازی سلول، رشد طبیعی بدن و طبیعی بودن گلبول های قرمز (بهبود اکسیژن رسانی بدن) کمک کند. ویتامین B۱۲ می تواند در سنتز کربوهیدرات، چربی و پروتئین موثر باشد.

معیاری با بیان اینکه میزان نیاز کشور به ویال مایع خوراکی آهن یک میلیون و ۳۹۰ هزار جعبه در سال برآورد شده است، تصریح کرد: شرکت دانش بنیان زیست تخمیر با تولید ویال مایع خوراکی آهن با اثربخشی ۸۰ درصدی، فروشی ۸۰درصدی هم خواهد داشت.

وی در پایان در خصوص صادرات محصولات زیست تخمیر خاطرنشان کرد: محصولات شرکت زیست تخمیر به دو کشور عراق و افغانستان صادر می شود و در کنار این دو کشور ساخت کارخانه در کشور ونزوئلا را نیز در دستور کار داریم.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا