اخبار سایت

افزایش امنیت و حریم خصوصی کاربران واتس‌اپ



واتس‌اپ که متعلق به شرکت “متا پلتفرم” است، اخیرا قابلیت‌های جدید زیادی را معرفی کرده که شامل یک قابلیت امنیتی جدید بوده است. طبق گزارش وب سایت WABetaInfo، به‌روزرسانی نسخه ۲.۲۳.۱۶.۱۵، بهبود امنیت حساب کاربری با استفاده از نشانی ایمیل را مد نظر دارد اما جزئیات مربوط به آن، هنوز منتشر نشده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، واتس‌اپ اوایل امسال، ویژگی‌های امنیتی متعددی مانند حفاظت در برابر انتقال غیرمجاز حساب‌ها به دستگاه‌های مختلف، دفاع در برابر بدافزارهای مخرب در واتس‌اپ و احراز کد امنیتی ساده شده از طریق کدهای خودکار را عرضه کرده و تعهد خود به امنیت کاربران را نشان داده است.

به روزرسانی بتای جدید، قصد واتس‌اپ برای معرفی یک ویژگی امنیتی را نشان می‌دهد که با نشانی ایمیل کاربران مرتبط است و یک لایه حفاظت بیشتر را اضافه می‌کند. این ویژگی، اختیاری بوده و از فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای فعلی که از نشانی ایمیل استفاده می‌کند، جدا است.

در حالی که جزئیات این ویژگی جدید افشا نشده است، به نظر می‌رسد ابزار مفیدی برای حفاظت از حساب کاربری و احراز هویت در سناریوهای ویژه است. ویژگی امنیتی مبتنی بر ایمیل، در دست توسعه است و در به روزرسانی بتای آتی واتس‌اپ راه اندازی خواهد شد.

بر اساس گزارش گیزموچاینا، علاوه بر این، نسخه بتای اخیر واتس‌اپ، آواتارهای متحرک و یک ویژگی جدید ایجاد گروه را به همراه خواهد آورد. واتس‌اپ یک ویژگی پیام ویدئویی مشابه پیام‌های صوتی عرضه کرده و انتشار نسخه بتای این اپلیکیشن برای سیستم عامل WearOS آغاز شده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا