اخبار سایت

برای سفر خارجی چه مقاصدی را انتخاب کنیم؟


—————- رپرتاژ آگهی —————–

بعد از گشت‌وگذار در محبوب‌ترین شهرهای ایران، نوبت به سفر به مقاصد خارج از کشور می‌رسد. اما با توجه به گران شدن ارز و بلیط پروازهای خارجی، خیلی از گردشگران از خیر سفر به شهرهای خارج از کشور می‌گذرند. خبر خوب اینکه شما می‌توانید با انتخاب مقصد مناسب و ترفندهای خرید تیکت ارزان بلیط هواپیما، هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید. در این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین مقصدها برای سفر خارجی و بهترین سایت برای خرید آنلاین و ارزان قیمت بلیط پرواز آن‌ها آشنا شوید.
 

بهترین مقاصد خارجی برای ایرانیان

همیشه انتخاب مقصد جدید برای مسافران، کار خیلی آسانی نیست؛ به‌خصوص اگر بخواهید برای سفر به خارج از کشور برنامه‌ریزی کنید. فرقی نمی‌کند که برای اولین بار از ایران خارج می‌شوید یا این چندمین باری است که به مقصدهای خارجی می‌روید؛ شما باید مقصد مورد نظرتان را بر اساس بودجه، زبان رسمی آن کشور، ویژگی‌های آن متناسب با هدف سفرتان و… انتخاب کنید. در ادامه بهترین مقاصد خارجی برای ایرانیان را پیشنهاد می‌کنیم. هزینه سفر به بیش‌تر این کشورها، خیلی گران نیست، زیرا فاصله زیادی از ایران ندارند.

ترکیه؛ پلی بین آسیا و اروپا
هم‌مرز بودن ایران و ترکیه، شباهت زیاد غذاها و فرهنگ مردم ترکیه با مردم ایران و… باعث شده است که خیلی از مسافران ایرانی به این کشور سفر کنند. از آنجایی که سفر به این کشور نیازی به اخذ ویزا ندارد، جزو بهترین مقاصد خارجی برای ایرانیان محسوب می‌شود. هر ساله تعداد متقاضیان برای خرید تورهای استانبول، کوش آداسی، مارمارین، آنتالیا و آنکارا از این کشور، بسیار بالا است.
شما می‌توانید از راه‌های هوایی، آبی و حتی زمینی به شهرهای ترکیه بروید. مسیر هوایی بین ایران و ترکیه کوتاه است و نهایتا بین 2 الی 3 ساعت به مقصد می‌رسید. به همین دلیل بیش‌تر مسافران بلیط هواپیما این مقصد را می‌خرند. با توجه به تقاضای زیاد مسافران برای سفر به این کشور، بهتر است خرید آنلاین بلیط هواپیما ترکیه را از چند روز قبل انجام دهید.
 

ارمنستان؛ زیبا و آرامش‌بخش
کشور کوچکی با نام ارمنستان از ناحیه شمالی با ایران هم‌مرز است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. شما برای سفر به ارمنستان و پایتخت آن، ویزای خود را از فرودگاه می‌گیرید. سالانه خیلی از مسافران به شهرهای ارمنستان به‌خصوص پایتخت آن، ایروان سفر می‌کنند. سفر به شهرهای ارمنستان از طریق راه‌های هوایی و حتی زمینی امکان‌پذیر است. ولی از آنجایی که پروازهای تهران به ارمنستان به اندازه یک ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد، بیش‌تر مسافران بلیط پرواز این مسیر را می‌خرند. با سفر به شهرهای ارمنستان می‌توانید هم از جاذبه‌های طبیعی و هم از جاذبه‌های تاریخی دیدن کنید. ارمنستان با تاریخ غنی و جاذبه‌های دیدنی متعدد یکی از بهترین مقاصد سفر خارجی برای ایرانیان است.

دبی؛ سرشار از امکانات فریحی
اخیرا سال‌های زیادی است که مسافران، به‌خصوص ایرانیان، دبی را جزو فهرست محبوب‌ترین مقصدهای خارجی قرار می‌دهند. کشور امارات متحده عربی و شهر دبی، همه چیز برای خوشگذرانی و سفری فراموش‌نشدنی دارد. شما می‌توانید از تفریحات آبی، ساحلی و کویرنوردی این شهر لذت ببرید، در مراکز خرید معروف آن قدم بزنید و هر آنچه را که می‌خواهید از برندهای مختلف بخرید. در شهر دبی علاوه بر فرهنگ و تاریخ غنی، نشانه‌هایی از فناوری‌های مدرن را می‌بینید.
با رزرو هتل‌های دبی با بهترین چشم‌انداز می‌توانید نمایی از شهر، برج‌های بلند و آسمان‌خراش‌ها را تماشا کنید. همچنین از بهترین امکانات در این مجموعه‌های اقامتی بهره‌مند شوید. به طور کلی قیمت بلیط دبی به دلیل فاصله کم تا ایران خیلی زیاد نیست، ولی باز هم می‌توان با پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط‌ها هزینه سفر را کاهش داد. برای رزرو بلیط دبی ارزان کافی است سری به سایت‌های معتبر بزنید و بلیط‌های لحظه آخری مسیر تهران به دبی را به‌صورت آنلاین بخرید. با پرواز مستقیم در مدت 2 ساعت و 10 دقیقه از تهران به دبی می‌رسید.
 

 

فوت و فن تهیه بلیط برای سفر خارجی

   – زودتر بلیط بخرید تا قیمت آن ارزان‌تر باشد: شرکت‌های هواپیمایی برای فروش بیش‌تر بلیط‌های خود، الگوریتم خاصی برای ارائه قیمت‌ها دارند. برای مثال با نزدیک‌تر شدن به زمان پرواز، قیمت بلیط‌های خود (به جز بلیط‌های لحظه آخری) را افزایش می‌دهند تا سود بیش‌تری داشته باشند. بنابراین با خرید بلیط پرواز خارجی مورد نظر از ماه‌های قبل می‌توانید بلیط‌های ارزان‌تری را بخرید.
   – شنبه و یکشنبه بلیط نخرید: روزهای شنبه و یکشنبه در خارج از کشور تعطیل است، به همین دلیل قیمت بلیط‌ها افزایش پیدا می‌کنند. پس برای خرید تیکت ارزان بلیط هواپیما باید تاریخ پرواز را در روزهای دوشنبه تا جمعه در نظر بگیرید.
    – در زمان‌های خلوت‌تر سفر کنید: سفر به کشورهای خارجی در زمان‌های شلوغ مانند ایام نوروز، کار بسیار اشتباهی است. مگر اینکه شما در زمان سفر محدودیت داشته باشید! بیش‌تر آژانس‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها، بلیط هواپیما و تورهای مسافرتی به مقصد کشورهای خارجی را در این مواقع با قیمت گران‌تری می‌فروشند. پس با سفر در زمان‌هایی که شلوغ نیستند، در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.
   – با ایرلاین‌های ارزان، سفر کنید: برخی شرکت‌های هواپیمایی نسبت به سایر شرکت‌ها، بلیط خود را با قیمت ارزان‌تری می‌فروشند. دلیل این کاهش هزینه، مواردی مانند سرو نکردن غذا در طول پرواز، فاصله کم بین صندلی‌ها و…. است.
   – در انتخاب نوع پرواز دقت کنید: اگر هزینه سفر برایتان اهمیت زیادی دارد، بلیط پروازهای همراه با یک توقف یا بیش‌تر را بخرید. ولی برای سفر در کوتاه‌ترین زمان ممکن با پروازهای مستقیم، سفر کنید.
با توجه به قیمت بالا ارز و بلیط پروازهای خارجی، بیش‌تر مسافران به فکر هزینه‌های سفر خود هستند. بنابراین بهترین مقصدها برای ایرانیان، آن‌هایی است که به نحوی مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. سفر به کشورهای هم‌مرز و همسایه ایران با هزینه کم‌تر، امکان‌پذیر است. یعنی شما می‌توانید با هزینه مناسبی به شهرهای کشورهایی مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان، تایلند، آذربایجان، چین و روسیه، سفر کنید.
علاوه بر انتخاب این مقصدها با رعایت فوت‌و‌فن‌های گفته شده، می‌توانید تیکت ارزان بلیط هواپیما به هر مقصدی را بخرید. شما می‌توانید قیمت بلیط پروازهای این کشورها را در سایت‌های معتبر چک کنید و بلیط پرواز مورد نظرتان را به‌صورت آنلاین بخرید.
 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا