اخبار سایت

قانونی شدن بیت‌کوین قوانین بازی رمزنگاری را تغییر می‌دهد


تحلیلگران توضیح دادند که این «مشروعیت‌سازی» به مناقشات پیرامون این دسته از دارایی‌ها پایان نمی‌دهد، که اغلب به عنوان دارایی‌های بسیار پرخطر و نوسان تلقی می‌شوند، اگرچه شروع به تبدیل شدن به یک دارایی مطلوب برای نسل سرمایه‌گذاران جوان‌تر کرده است. 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اخیرا راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری لحظه‌ای برای بیت‌کوین را تصویب کرد و پس از این تایید، تحلیلگران در Standard Chartered Bank انتظار دارند که جریان‌های نقدی در محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ باشد. این اولین فرصت برای بسیاری از مدیران بزرگ ثروت برای دسترسی به ارزهای دیجیتال خواهد بود، و ETF‌های بیت‌کوین می‌توانند درها را به روی بازار مدیریت ثروت که ۳۰ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود، باز کنند.

این شبکه به نقل از آنتونی پمپلیانو، بنیان‌گذار Pomp Investments گفت: «بیت‌کوین در حال تبدیل شدن به یک دارایی مرجع برای نسل جوان است.»

به گفته یان ون اک، مدیرعامل VanEck، در گذشته به بسیاری از نمایندگان، مشاوران مالی و بانک‌ها به صراحت گفته شده که «به ارزهای دیجیتال نزدیک نشوند.» این مسئله عمدتاً به دلیل ماهیت غیرقانونی آن‌ها هشدار داده شده است.

حتی قبل از اعلام تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، مطالعه اعتماد سرمایه‌گذاران موسسه CFA در سال ۲۰۲۲ نشان داد که ۹۴ درصد از برنامه‌های بازنشستگی ایالتی و محلی در معرض ارزهای رمزپایه قرار دارند، زیرا محصولات جدید به طور بالقوه مشروعیت بیشتر و هزینه‌های کمتری را برای برنامه‌های بازنشستگی ارائه می‌دهند.»

 

شرکت‌های مالی توصیه‌های متفاوتی در مورد بهترین راه برای ورود به این حوزه ارائه می‌کنند، زیرا Fidelity عملکرد را تا اواسط سال ۲۰۲۲ تجزیه و تحلیل کرد و اشاره کرد که «بیت‌کوین بازده سبد را در دوره‌های خاصی در گذشته افزایش داده است.»

علی حمودی، مدیرعامل و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری آتا گلوبال هورایزنز تأیید کرد که «قانونی کردن» صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین ممکن است مشکل ورود به بازار ارزهای دیجیتال را در مقایسه با خرید مستقیم بیت‌کوین و حفظ آن در یک کیف پول دیجیتال حل کند، اما این به بحث و جدل پیرامون این طبقه دارایی که اغلب به عنوان بسیار پرخطر و فرار تلقی می‌شود پایان نمی‌دهد.

حمودی معتقد است که توانایی سرمایه‌گذاری در ETFهای بیت‌کوین که توسط برخی از معتبرترین نام‌ها در صنعت مالی و مدیریت ثروت ارائه می‌شود، می‌تواند علاقه سرمایه‌گذاران را در پی رسوایی‌های اخیری که در بخش ارزهای دیجیتال رخ داده، احیا کند، زیرا حرکت قیمت بیت‌کوین در سه ماه گذشته بیش از ۷۵ درصد افزایش یافت و نشان داد که تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران بر تلخی بحران FTX و Binance غلبه کرده‌اند.

صنعت کریپتوکارنسی شاهد یک سری ورشکستگی و رسوایی از جمله فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال FTX بوده که موسس آن به کلاهبرداری محکوم شد. صرافی‌های دیگر از جمله Binance، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان نیز به نقض قوانین اوراق بهادار ایالات متحده متهم شدند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا