فناوری های نوین

حضور خودروی دانشجویی فرمول یک «روهام» در مسابقات جهانی ایتالیا



به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین میرآبادی در مراسم رونمایی از خودروی فرمول یک ایرانی روهام که امروز در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: صنعت خودرو یک حوزه جذاب به لحاظ فنی و نوآوری بوده و به همین دلیل نه تنها در کشور بلکه در کلیه کشورهای دنیا به موضوع صنعت خودرو توجه شده است.

این مقام مسئول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: امروز در این مراسم شاهد رونمایی از خودروی فرمول ایرانی هستیم که از دل دانشگاه فردوسی مشهد خارج شده و در مسابقات فرمول یک دانشجویی ایتالیا به عنوان بزرگترین مسابقات در دنیا حضور خواهد داشت.

سرپرست مرکز تعاملات علمی و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری ضمن اشاره به اینکه در مسابقه ایتالیا ۷۰۰ تیم برتر دانشگاه‌های دنیا حضور دارند، گفت: کشور ایران با تیم رهام و خودروی دانشجویی خود بعد از ۵ سال غیبت مجددا در این مسابقات مشارکت خواهد کرد.

میرآبادی با بیان این مطلب که در حوزه فناوری‌های خودرو اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: این مسابقات شاخص‌هایی را برای تولید محصول و همچنین محدودیت‌های را به منظور محک‌زنی توان مهندسی تیم‌ها تعریف کرده و تیم روهام موفق به پاس کردن این شاخص‌ها شده است.

وی اضافه کرد: در معاونت علمی ریاست‌جمهوری و مرکز تعاملات علمی این معاونت مسئولیت داریم که از هر نوع اقدامی که بتواند به درخشش نام ایران در حوزه‌های علم و فناوری در ایران کمک کند، حمایت کنیم؛ چراکه این امر موجب شکل‌گیری گفتمان و ایجاد برندینگ در حوزه فناوری می‌شود.

سرپرست مرکز تعاملات علمی و فناوری معاونت علمی ریاست‌جمهوری با بیان این مطلب که حضور تیم‌های ایرانی در رقابت‌های جهانی زمینه‌ساز تبادلات فنی است، خاطرنشان کرد: اگر این ارتباطات شکل بگیرد، ما به اهداف خود رسیده‌ایم و امیدوارم حضور تیم ایرانی در ایتالیا این نوع ارتباطات را گسترش دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا