دانش و علم

ائتلاف‌های انتخاباتی درباره استفاده از عنوان نخبگان مراقبت کنند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، در پی استفاده برخی ائتلاف‌های انتخاباتی از عنوان «نخبگان»، بنیاد ملی نخبگان، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بنیاد ملّی نخبگان، دستگاهی حاکمیتی است که با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه توسعه منابع انسانی برگزیده کشور با مأموریت برنامه‌ریزی در زمینه «نخبه‌شناسی»، «نخبه‌پروری»، «نخبه‌گزینی» و «نخبه‌گماری» فعالیت می‌کند.

در این مسیر، «سند راهبردی‌ کشور در امور نخبگان» مصوّب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان قانون اساسی بنیاد ملّی نخبگان، سرلوحۀ برنامه‌ها و اقدامات بوده و بنیاد همه تلاش و تمرکز خود را برای اجرایی‌سازی این سند در دستور کار قرار داده است.

بر همین اساس و با توجه به اهداف خطیر بنیاد ملی نخبگان و تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در راستای شناسایی، حفظ و نگهداشت نخبگان و بکارگیری ایشان در حل مسائل اساسی کشور که بی‌شک به رشد و تعالی ایران عزیز منجر خواهد شد، این نهاد بر خود واجب می‌داند، در راستای حفظ حقوق مادی و معنوی نخبگان و استعدادهای‌برتر از هیچ کوششی فروگذار نکرده و همواره با نگاهی تیزبینانه در پیگیری امور مربوط همت گمارد.

از این‌رو و با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و فعالیت احزاب، لازم به یادآوری است، در صورت استفاده غیرقانونی و بدون مجوز احزاب از واژه «نخبگان» در ائتلاف‌های انتخاباتی و … بنیاد ملی نخبگان حق پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد.

همچنین این نهاد ضمن آرزوی برگزاری انتخاباتی پر شور با مشارکت حداکثری ملت شریف کشورمان و ابراز امیدواری نسبت به فعالیت احزاب مختلف در رقابتی سالم و سازنده، بر ایفای نقش موثر نخبگان در انتخابات تاکید دارد و خواستار حضور موثر ایشان در همه‌ی عرصه‌های سرنوشت‌ساز کشور است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا