فناوری های نوین

بازدید از دستاوردهای ١٣ شرکت دانش بنیان و خلاق



به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی صبح امروز ٢٨ مرداد با حضور در مرکز رشد و نوآوری نوشهر از این محل بازدید و با نوآوران و محققان شرکت‌های دانش بنیان و خلاق مستقر در این مرکز گفتگو کرد.

در حاشیه بازدید معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های مستقر در این مرکز برگزار شد.

از جمله دستاوردها و محصولات این شرکت‌ها و واحدهای فناور می‌توان به پکیج برق خورشیدی قابل حمل، روپوش مخصوص رادیولوژی، پهپاد نجات غریق هوشمند فخران، طراحی سیستم‌های کنترل هوشمند در کارخانجات طراحی و ساخت سیستم‌های رباتیک و ماشین آلات صنعتی و اتوماسیون صنعتی، تولید انواع ظروف و قطعات استیل پلاستیک سیلیکونی، ساخت دستگاه حفاری شمع‌های ساختمانی دکل کوتاه، تولید و ساخت بسترهای گل و گیاه زینتی در قالب خاک‌های پاستوریزه برای کاشت نشا و بذر اشاره کرد.

ناخدا یکم دکتر حسن محمدی درباره این مرکز به خبرنگاران گفت: این مرکز در سال ۹۳ با حمایت دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر و پارک مازندران فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز ۹۸ جلسه جذب و پذیرش واحدهای فناور برگزار شده است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری نوشهر ضمن بیان این مطلب که تاکنون ۲۱ واحد فناور در این مرکز جذب شده است، افزود: این واحدهای فناور در ساختمانی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع مستقر شدند که با حمایت معاونت علمی و دانشگاه دریانوردی در این مکان مستقر شده اند.

محمدی با اشاره به مشارکت دانشگاه علوم دریایی از واحدهای فناور، تصریح کرد: دانشگاه علوم دریایی در کنار پارک علم و فناوری مازندران، وظیفه خود می‌داند که از پژوهشگران و فناوران در حوزه تجاری سازی محصولات حمایت کند.

مدیر مرکز رشد نوآوری نوشهر بیان کرد: در این راستا واحدهای پذیرش شده در این مرکز در حوزه‌های کشاورزی، سلامت، گردشگری و صنایع دریایی و فنی و مهندسی فعالیت دارند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا