بازار

گپ لوله پلی اتیلن

گپ لوله یا کپ به عنوان یک وسیلهٔ محافظتی عمل می‌کنند و برای انسداد لوله‌های پلی‌اتیلن مورد استفاده قرار می‌گیرند. گپ پلی اتیلن در کارخانه‌ها به اشکال مختلفی تولید می‌شوند. بیشتر این گپ ها دارای ویژگی‌های ضدآب هستند و برای بستن انتهای لوله‌های هیدرولیک یا پنوماتیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این اتصالات پلی اتیلن در لوله‌کشی خطوط آبرسانی و گازرسانی استفاده می‌شود. همچنین، درپوش‌های لوله به عنوان یکی از اتصالات اصلی در صنعت، تقاضای بسیار بالایی دارند.

گپ لوله (درپوش) از چه موادی تولید شده است؟

از آنجایی که مواد بسیار متنوعی برای ساخت درپوش لوله استفاده می‌شود، خریدار باید همیشه قبل از مراجعه برای خرید اطلاعات کامل را داشته باشد. برخی از مواد رایج مورد استفاده عبارتند از:

– آلومینیوم

– نایلون یا پلی‌آمید

– پلی‌اتیلن

– پلی‌پروپیلن

– فولاد ضدزنگ

– وینیل

– لاستیک سیلیکونی و غیره

هنگام خرید گپ پلی اتیلن به این نکات دقت کنید!

نکات مهم هنگام خرید اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن مانند گپ به شرح زیر است:

– مواد (Material)

– نوع (Type)

– قطر خارجی (Outer diameter)

– اندازه رشته (Thread size)

– طول و نوع تولید آن (Length and head type in shapes)

خرید کپ پلی اتیلن

اگر قصد خرید گپ پلی‌اتیلن را دارید، به شما توصیه می‌کنیم به سایت کلینیک صنعت آب سر بزنید.

سایت کلینیک صنعت آب:

https://clinic-sanatab.com/

چگونه درپوش لوله را اندازه گیری کنیم؟

یک متر را دور لوله بپیچید تا قطر آن را پیدا کنید. شما باید قطر خارجی را برای انتهای نر و قطر داخلی را برای انتهای ماده اندازه بگیرید. (اندازه‌های A، B و C را همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، در نظر بگیرید)

همانطور که گفتیم، کپ لوله در اشکال مختلف تولید می‌شود. داشتن دانش قوی در مورد شکل درپوش لوله برای خریدار ضروری است. برخی از اشکال رایج درپوش لوله عبارتند از:

1. گپ گرد

2. گپ مربع

3. گپ مستطیل شکل

4. کلاهک شکل “U”

5. کلاهک شکل “I”

6. گپ شش گوش

ویژگی های درپوش لوله

اگر شما می خواهید گپ یا درپوش لوله بخرید به مشخصات زیر توجه کنید. مشخصات مهمی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • اندازه NPT (National Pipe Thread): این ویژگی برای کلاهک‌های گرد، که در آن جسمی که باید محافظت شود دارای نخ NPT نر است، قابل استفاده است.
  • اندازه BSP (British Standard Pipe): این گزینه اندازه فقط برای کلاهک های گرد قابل استفاده است، که در آن جسمی که قرار است درپوش قرار گیرد دارای یک نخ BSP نر است.
  • قطر: قطر یک بعد مهم است که فقط برای کلاهک ها و شاخه های گرد قابل استفاده است. در مورد اتصالات دارای رزوه مستقیم، مهمترین ویژگی که باید مورد توجه قرار گیرد قطر اصلی رزوه است. با این حال، زمانی که کلاهک، دوشاخه یا شیئی که قرار است درپوش قرار گیرد دارای رزوه مخروطی (NPT یا BSP) باشد، این بعد توجه مهمی نیست.
  • شکل: ابعاد و شکل درپوش لوله نیز از نکات بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود. درپوش های لوله با اشکال مختلف ویژگی های متفاوتی دارند. برخی از ویژگی ها عبارتند از:

کلاهک‌های گرد دارای ویژگی‌های متنوعی هستند که شامل فلنج، سر چاک دار، سر خرطومی یا وجهی، سر نگهدارنده و زبانه پارگی میباشند. فلنج‌ها برای برداشتن آسان یا محافظت اضافی از سطوح لوله یا لوله طراحی شده‌اند و همچنین از فشار دادن تصادفی دوشاخه از طریق دهانه جلوگیری می‌کنند. درپوش‌های شکاف‌دار را می‌توان با استفاده از پیچ گوشتی به راحتی نصب یا جدا کرد. سرهای خرطومی یا وجهی عمدتاً برای کلاهک‌ها و شاخه‌های رزوه‌ای طراحی شده‌اند. Knurls یا Face ها امکان نصب و حذف بدون دردسر را فراهم می‌کنند. همچنین، درپوش‌های لوله‌ای که دارای زبانه یا نوار پارگی هستند، به راحتی قابل برداشتن هستند.

درپوش مربع یا مستطیل: برای کلاهک های مربع یا مستطیل، طول و عرض مهمترین ابعادی هستند که باید در نظر گرفته شوند. برای کلاهک های مستطیلی، عرض ابعاد مقطع کوچکتر است، در حالی که برای کلاهک های مربعی، طول و عرض یک بعد است.

انواع گپ لوله

درپوش لوله ها انواع مختلفی دارند و نوع درپوش لوله با توجه به کاربرد متفاوت است. با این حال درپوش های لوله نیز بسته به ویژگی های ساخت آنها متفاوت است و برای خریدار دانستن نوع مناسب درپوش لوله بسیار مهم است. بر اساس ساخت، درپوش های لوله از انواع زیر تشکیل می شوند:

کلاهک های رشته ای

این کلاهک ها رزوه ای ماده هستند. نخ می تواند مستقیم یا مخروطی باشد که به آن NPT نیز گفته می شود. به طور کلی کلاهک ها دارای نخ ماده و دوشاخه ها دارای نخ نری هستند.

کلاه های مخروطی

این کلاه ها دارای کناره های مخروطی هستند که تناسب نزدیکی را ارائه می دهد. برخی از این اتصالات می توانند به عنوان سرپوش یا دوشاخه استفاده شوند. درپوش‌ها و شاخه‌های مخروطی چند منظوره هستند و به خوبی با نخ‌های NPT نر و ماده، لوله‌ها و میله‌های مستقیم هماهنگی دارند. و نخ های مستقیم نر. این اتصالات دارای بدنه مخروطی هستند تا ضمن تسهیل در برداشتن آسان، یک اتصال اصطکاک ایمن و محکم را ایجاد کنند. درپوش های مخروطی به گونه ای طراحی شده اند که از تمام اتصالات داخلی و خارجی، رزوه دار و بدون رزوه در برابر آسیب، کثیفی یا رطوبتی که ممکن است رخ دهد، محافظت کند.

کلاهک های ضد غلتک

این کلاهک ها به شکل گرد با انتهای کمی مربع هستند. این امر از غلتیدن لوله ها و لوله ها جلوگیری می کند.

دکمه بازگشت به بالا