بازارجامعه

مراقبت های بعد از پروتز سینه

مراقبت‌های پس از جراحی پروتز سینه نقش بسیار مهمی در موفقیت عمل و بهبودی ایفا می‌کنند. پس از عمل جراحی پروتز سینه، توجه و مراقبت به مرحله‌ای اساسی تبدیل می‌شوند. از دستورات پزشک پلاستیکی شما برای محدودیت‌های فعالیت‌های روزمره تا دستورات مربوط به مراقبت از برش‌ها و سینه‌های جدیدتان، تمام جزئیات مهم هستند. در این مقدمه، به مهمیت مراقبت‌های پس از جراحی پروتز سینه خواهیم پرداخت و نکات کلیدی را برای یک بهبودی سریع و بی‌مشکل تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: لیفت شکم در تهران

1-5 روز پس از جراحی

در ایام اولیه پس از عمل جراحی، احتمالاً احساس خستگی و درد خواهید کرد، به این معناست که باید بیشتر وقت خود را با خوابیدن و استراحت در رختخواب یا روی کاناپه بگذرانید. دو روز پس از عمل امکان استحمام دارید، اما باید با پشت به سمت دش، از آب گرم بهره ببرید. در این زمان می‌توانید هر گوساله و سینه‌بند فشاری خود را بردارید، اما بعد از حمام باید سینه‌بند را دوباره بپوشید.

در این مدت ممکن است داشتن یک دوست یا عضو خانواده برای کمک به شما در انجام فعالیت‌های روزمره و کارهایی که نیاز به استفاده از قسمت بالای بدنتان دارند، مانند تهیه غذا و ظرف‌شویی، مفید باشد. این دوره بهبودی زمان مناسبی برای تماشای سریال‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌تان است یا به تماشای آن‌هایی که قصد داشته‌اید تا به حال ببینید، بپردازید. اگر علاقه‌ای به رسانه‌های تصویری ندارید، می‌توانید پادکست یا کتاب صوتی گوش دهید.

1-2 هفته پس از جراحی

پس از یک هفته اول، احتمالاً حالت بهتری داشته باشید و قدرت بیشتری پیدا کنید، اما همچنان باید آرامش حفظ کنید. تا 10 روز پس از عمل جراحی، نباید به محل کار، مدرسه یا فعالیت‌های فرهنگی برگردید. تا دو هفته پس از عمل نباید اقلام سنگین‌تر از 5 پوند را بلند کنید یا فشار دهید و نکشید، و باید از فعالیت‌های سختی که باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب یا نیاز به استفاده بیش از حد از بازوها و سینه می‌شوند، خودداری کنید. تا ده روز پس از عمل، جوانه‌زنی زخم باید کامل شود.

از وقت آزاد خود بهره ببرید و یک کتاب بخوانید یا ماسک صورت خانگی انجام دهید. اگر حالت خوبی دارید، دوست یا دوستانی را دعوت کنید و آن‌ها را برای رنگ آمیزی ناخن یا آرایش موی خود کمک کنند. به یاد داشته باشید که باید آب بنوشید، به نیازهای بدنتان گوش کنید و اگر هرگونه علائم غیرمنتظره‌ای را که ممکن است نشانه‌های عفونت باشند تشخیص دهید، به اسرع وقت با دفتر دکتر هاوزر تماس بگیرید.

همچنین بخوانید: عوارض ساکشن چربی شکم با لیزر

3-4 هفته پس از جراحی

در این مرحله، شما باید به محل کار یا مدرسه برگردید، اگرچه هنوز باید مراقبت کنید وقتی به تمرینات قسمت بالایی بدن و فشار جسمی می‌رسد. شما می‌توانید به تدریج فعالیت خود را افزایش دهید و در جلسات پس از عمل با دکتر هاوزر تا تایم مشخص‌تری در مورد زمان فرآیند خواهید داشت. از استفاده از سینه‌بندهای با سیم اجتناب کنید تا زمانی که به شما اجازه داده شود، زیرا استفاده زودتر از سینه‌بند با سیم ممکن است تأثیری بر روی موقعیت ایمپلنت‌ها و نتایج بلندمدت شما داشته باشد. بهبودی اضافی تا حدود سه ماه پس از جراحی ادامه خواهد یافت و با تطابق بدن شما، جز کشف و لذت بردن از بدن جدیدتان و نمایش آن با اعتماد به نفس چیزی برای انجام دادن نمی‌ماند.

آیا علاقه دارید بیشتر در مورد علل کوچک شدن پروتز سینه بدانید؟ مقاله‌ای ارزشمند از دکتر ایزدپناه را در سایت او بخوانید و اطلاعات بیشتری کسب کنید. اطلاعات بیشتر، اطمینان بیشتر!

مراقبت های پس از بزرگ کردن سینه: فعالیت، خواب و بهداشت شخصی

  • فعالیت: اگرچه باید تلاش کنید تا شام عمل جراحی بنشینید، ایستاده و پیاده‌روی کنید—که انجام این کارها به جلوگیری از تشکیل لخته خون کمک می‌کند—مراقبت پس از جراحی پروتز سینه شامل محدودیت فعالیت بیشتر از این در ایام اول می‌شود. همچنین باید حرکات بازو را محدود کنید، از جمله حمایت از خود یا بلند کردن خودتان از تخت. علاوه بر این، نباید از بلند کردن اشیاء سنگین‌تر از پنج پوند استفاده کنید، بنابراین اگر فرزندان کوچک دارید، حضور شخصی برای کمک در انجام وظایف در خانه اجباری است. تا پایان هفته، بسیاری از بیمارانی که دقیقاً دستورات مراقبت پس از عمل پروتز سینه را دنبال کرده‌اند، می‌توانند به فعالیت‌های روزانه یا کاری که نیاز به بلند کردن یا فعالیت بدنی سخت دارد، بازگردند، تا زمانی که شغل آن‌ها نیاز به بلند کردن یا فعالیت بدنی سخت نداشته باشد. تنها جراح شما می‌تواند به شما اجازه بدهد که ورزش را از سر بگیرید، بنابراین منتظر نور سبز او باشید.
  • خواب: برای بهبودی بهینه، به شما توصیه خواهد شد که برای مدتی طولانی بر روی پشت خوابیده و نه روی شکم یا کنارها.
  • بهداشت شخصی: مراقبت‌های پس از جراحی پروتز سینه شما شامل دستورات مربوط به حمام‌گرفتن، رسیدگی به پانسمان‌های زخم و استفاده از سینه‌بند جراحی نیز می‌شود. دو روز پس از عمل جراحی، می‌توانید پانسمان را بردارید، اما نه پانسمان‌های استریپ که در امتداد برش واقع شده‌اند. در این زمان می‌توانید حمام بگیرید و با دقت پانسمان‌ها را خشک کنید. حمام گرم، جکوزی یا شنا برای مدت‌ها ممنوع است. در طول دوره بهبودی، احتمالاً یک سینه‌بند ویژه به نام “سینه‌بند بهبودی پروتز سینه” را خواهید پوشید که برای حمایت از ایمپلنت‌های شما و کمک به شفا طراحی شده است.

اطلاعات بیشتر در مورد لیفت شکم با نخ

مراقبت‌های در خانه

  • اگر یک بانداژ دارید که توسط سینه‌بند شما نگهداری می‌شود، حداقل یک بار در روز آن را برداشته و با یک بانداژ جدید جایگزین کنید تا زمان ملاقات پس از عمل. در مراجعه پس از عمل، پزشک یا پرستار به شما خواهند گفت که آیا می‌توانید ترک کردن بانداژ را آغاز کنید یا خیر.
  • اگر یک بانداژ دارید که توسط یک بانداژ شفاف پلاستیکی نگهداری می‌شود، می‌توانید بانداژ را 48 ساعت (2 روز) پس از عمل بردارید.
  • برای ایجاد یک چینی طبیعی زیر سینه شما، پزشک شما دوخت‌ها (سوزن‌کاری) را زیر پوستتان قرار داد که نمی‌توانید آن‌ها را ببینید. آن‌ها به تدریج حل می‌شوند و نیازی به برداشت آن‌ها نیست. این دوخت‌ها ممکن است باعث احساس فشردگی یا کشش شوند و ممکن است دردناک باشند. اگر درد دارید، داروی دردتان را بگیرید.

حمام‌گرفتن

  • در 48 ساعت اول پس از عمل، حمام نگیرید یا بانداژ خود را تر نکنید.
  • با پزشک خود در مورد حمام‌گرفتن با وجود لوله JP صحبت کنید.
  • حداقل 6 هفته پس از عمل، از حمام، جکوزی و استخرهای شنا دوری کنید.
  • قبل از استفاده از ادویه‌جات، لوسیون یا کرم در نزدیکی برش خود، با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید.

لباس

  • پس از عمل پروتز سینه، به مدت 6 هفته از برچسب نرم و حمایت‌کننده برای سینه استفاده کنید، حتی در حین خواب. می‌توانید برچسب خود را هنگام حمام یا شاور بردارید.
  • سینه‌بندی با سیم نپوشید.

داروها

  • پزشک شما دارویی برای درمان درد شما به شما خواهد داد.
  • پزشک شما آنتی‌بیوتیکی به شما خواهد داد. آنتی‌بیوتیک را به عنوان تجویز شده مصرف کنید.

همچنین بخوانید: مراقبت های بعد از عمل لیفت سینه

دکتر کامبیز ایزدپناه

جمع بندی

مراقبت‌های پس از پروتز سینه برای دستیابی به نتایج مطلوب و حفظ سلامتی بسیار مهم هستند. این مراقبت‌ها شامل رعایت محدودیت‌های فعالیت بدنی، خواب در وضعیت مناسب، مراقبت از زخم‌ها و استفاده از سینه‌بند جراحی می‌شوند. همچنین باید دستورات مربوط به بهداشت شخصی و حمام‌گرفتن پس از عمل را رعایت کرده و از حمام‌های گرم و شنا خودداری کنید. این مراقبت‌ها کمک می‌کنند تا بهبودی بهینه‌ای را تجربه کرده و از نتایج دلخواه پس از پروتز سینه بهره‌مند شوید.

اگر میخواهید زیبایی را به خود هدیه دهید این کار را به دکتر ایزدپناه بسپارید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر ایزدپناه به نشانی www.drkambizizadpanah.net مراجعه کنید. همچنین برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پیج اینستاگرام دکترکامبیز ایزد پناه سری بزنید.

همچنین بخوانید: ماندگاری تزریق چربی به سینه

دکمه بازگشت به بالا