فناوری اطلاعات

بومی‌سازی سیستم اطفاء حریق MINIMAX FMZ5000


سیستم اطفاء حریق MINIMAX FMZ5000، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های اطفاء حریق در جهان است که توسط شرکت MINIMAX که با بیش از یک قرن تجربه در زمینه اطفاء حریق می‌باشد، طراحی و تولید شده و این سیستم دارای فناوری‌های مدرنی مانند فرآیندهای تشخیص آتش‌سوزی، مدیریت آتش‌سوزی و کنترل هوشمند می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از پارس پرداز، سیستم اطفاء حریق MINIMAX FMZ5000، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین سیستم‌های اطفاء حریق در جهان می‌باشد که در بسیاری از صنایع مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی مورد استفاده می‌باشد. پالایشگاه آبادان، با توجه به این مسئله، سیستم اطفاء حریق MINIMAX FMZ5000 را به عنوان یکی از بهترین راهکارهای ممکن برای حفظ ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث انتخاب کرده است.

تأمین این سیستم به دلیل تحریم‌های ظالمانه از سمت شرکت سازنده اصلی بسیار دشوار و هزینه‌بر می‌باشد و در زمان‌هایی که نیاز به تأمین قطعات یدکی و یا تعمیر آن می‌باشد دسترسی و تعمیر آنها بسیار زمان‌بر و پر هزینه می‌شود؛ در همین خصوص شرکت پارس پرداز با حمایت مدیران و متخصصان پالایشگاه آبادان برای بومی‌سازی این سیستم موفق به مهندسی معکوس و ساخت اصلی‌ترین بخش این سیستم شده است که کارت FMZ5000 و FMZ500 می‌باشد.

چالش‌های مسیر بومی‌سازی سیستم MINIMAX FMZ5000 :

این سیستم به دلیل آنکه به صورت آنلاین در حال پایش نقاط بسیار مختلف و حساس در پالایشگاه می‌باشد، عدم کارکرد صحیح و توقف آن برای مدتی کوتاه ممکن است باعث به بار آوردن خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیری در وهله اول بشود، در وهله دوم مهندسی معکوس و ساخت این کارت با چالش‌های بسیار پیچیده مهندسی روبه‌رو گردید که به دلیل حساسیت این سیستم، رک تست کامل آن برای به حداقل رساندن تست‌های عملیاتی در محیط پالایشگاه در مجموعه پارس پرداز فراهم گردید.

با توجه به حساسیت بالا برای تست این سیستم در پالایشگاه آبادان، مدیران و متخصصان آن مجموعه ریسک‌های موجود برای ساخت و تست آن را پذیرفتند و برای حمایت از ساخت بار اول این سیستم تدابیری پیچیده را اندیشیدند و فرآیندهایی را مهیا ساختند تا کارشناسان شرکت پارس پرداز به همراه مدیران و متخصصان آن مجموعه بتوانند در چند نوبت نتیجه زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی خود را مورد آزمون و راستی‌آزمایی قرار دهند.

کارایی سیستم بومی‌سازی شده MINIMAX FMZ5000 :

با وجود پیچیدگی و حساسیت‌های بالای طراحی و بومی‌سازی این سیستم، ساخت بار اول این محصول توسط پالایشگاه آبادان و شرکت پارس پرداز صورت گرفته است. این سیستم به دلیل آنکه با دقت بسیار بالا و دانش کافی در زمینه مهندسی معکوسی که طی 3 دهه توسط متخصصان این شرکت جمع‌آوری شده بود به صورت کامل و همانند نمونه اصلی سیستم اطفاء حریق MINIMAX FMZ5000 تولید و با حمایت مدیران و متخصصان پالایشگاه آبادان راستی‌آزمایی شد تا بتوان از این سیستم به عنوان یک راهکار کارآمد برای حفظ ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، استفاده نمود.

در انتها از مدیران و متخصصین پالایشگاه آبادان و شرکت پارس پرداز که در اجرایی شدن این پروژه همراه ما بوده‌اند کمال تشکر و قدردانی را داریم.

  • دکتر قیم، مدیرعامل پالایشگاه آبادان
  • مهندس کریم بن رشید، رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه آبادان
  • مهندس خواجه زاده، کارشناس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه آبادان
  • دکتر فرید وکیلی مفاخری مدیرعامل شرکت پارس پرداز

به علاوه، از تمامی کارشناسان و تیم‌های مرتبط با این پروژه، از جمله تیم تحقیق و توسعه، تیم تولید و تیم نصب و راه‌اندازی نیز کمال تشکر را داریم.

انتهای رپرتاژ آگهی

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا