اخبار سایت

چین واتس‌اپ را فلج کرد



نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی در دولت چین باعث شد تا کمپانی مادر متا با زیرمجموعه‌های نرم‌افزاری خود فیس‌بوک و اینستاگرام از سال ۲۰۰۹ و پلتفرم محبوب واتس‌اپ از سال ۲۰۱۷ در این کشور مسدود شده و از دسترس کاربران خارج شود.

هرچند برخی از کاربران چینی در طی این سال‌ها با استفاده از vpn از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کردند، اما با درخواست جدید دولت چین از کمپانی اپل، مبنی بر حذف واتس‌اپ و تردز از اپ‌استور این کشور به ملی دسترسی کاربران چین از این نرم‌افزارها قطع می‌شود.

سخنگوی اپل به وال‌استریت‌ژورنال می‌گوید: «ما موظف هستیم تا حتی در صورت مخالفت، از قوانین کشورهایی که در آن فعالیت داریم، پیروی کنیم.»

این اولین‌بار نیست که دولت چین از این دست سانسورها انجام می‌دهد. پیش از این پلتفرم‌های غربی دیگری از جمله جیمیل، یوتیوب، اسنپ‌چت و اسپاتیفای نیز در چین سانسور شده‌اند.

چین یکی از مهم‌ترین بازارهای اپل در جهان است. «تیم کوک»، مدیرعامل غول فناوری ماه گذشته از این کشور بازدید کرد تا یک فروشگاه جدید در شانگهای افتتاح کند.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا چند سال قبل گفته بود که واتس‌اپ بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و در فوریه گذشته اعلام شد که تردز بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر جهانی دارد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا