وردپرس

درآمد سایت فریلنسر چقدر هست؟ ارزشش رو داره؟


آنچه در این مقاله می‌خوانید

درآمد سایت فریلنسر دات کام

با افزایش قیمت دلار خیلی از طراح‌های وب قصد دارن توی سایت‌های فریلنسری مخصوصا خارجی فعالیت کنند تا درآمد دلاری داشته باشند. اما واقعا درآمد سایت‌های آزادکاری مثل freelancer.com ارزش وقت گذاشتن رو داره؟ تو این ویدیو در موردش صحبت می‌کنیم.

دریافت پروژه دورکاری و فریلنسینگ یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های کسب درآمد در دنیای نوین است. اگر قصد ورود به حوزه طراحی سایت را دارید یا در حال حاضر یک طراح سایت هستید، احتمالاً این سوال به ذهنتان خطور می‌کند که درآمد سایت فریلنسری می‌تواند برای شما مناسب باشد؟ اصلاً می‌توان به استفاده از چنین سایت‌هایی اکتفا کرد یا نیاز به راه‌اندازی یک وب‌سایت شخصی، تیم و یا شرکت خواهد بود.

کدام یک می‌تواند پاسخگوی نیازهای من، بهبود شرایط زندگی و ارتقای سطح درآمدی‌ام باشد؟ درآمد کسب‌وکارهای دیجیتال امروزه موجب شده که عده زیادی به سمت فعالیت‌هایی نظیر فریلنسر، کسب درآمد از طراحی سایت، سئو و… بروند اما به‌هرحال سوال و ابهام در مورد این نوع کسب‌وکارها زیاد است.

دریافت پروژه دورکاری از سایت فریلنسری یا شخصی؟

ممکن است این پرسش مطرح شود که آیا در تمامی موارد می‌توان بر اساس الگوی رفتاری و توضیحی این ویدئو پیش رفت؟ آیا برای همه دستیابی به یک موقعیت یکسان ممکن است؟ به طبع در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر! عقیده افراد در انجام کارها با هم متفاوت خواهد بود. تفاوتی ندارد که طراح سایت حرفه‌ای هستید یا تازه‌کار در نهایت تصمیم‌گیری با خودتان است.

چرا دریافت پروژه دورکاری از سایت فریلنسر؟

سایت‌های فریلنسر در واقع به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافه و راه‌اندازی سایت یا شناخت بازار کار، به جامعه وسیعی از مشتریان دست‌ یابید که ممکن است به خدماتی که شما ارائه می‌دهید نیاز داشته باشند.

چرا دریافت پروژه دورکاری از سایت فریلنسر؟
چرا دریافت پروژه دورکاری از سایت فریلنسر؟

اولین موضوع در مورد کسب اطلاع و مشورت در خصوص مقایسه روش‌های مختلف دسترسی به کسب‌وکار این است که حتماً از اشخاص باتجربه مشورت بگیرید. کسانی که واقعاً آن را تجربه کرده‌اند و می‌توانند بر اساس اعمال، شنیده‌ها و دیده‌ها نظر بدهند. از جمله مهم‌ترین مزیت‌هایی که سایت‌های فریلنسری مانند پونیشا و… خواهند داشت این است که شما هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت نمی‌کنید. نیازی به تبلیغات ندارید و درصورتی‌که پروژه و نمونه کار خوبی ارائه کنید و امتیازات مطلوبی دریافت کنید کار شما شروع می‌شود.

سطح درآمد مطلوب

حتی تاکنون افرادی بودند که بر حسب تجربه و ارتباط کاری، توانستند از وب‌سایت‌هایی نظیر پونیشا و… درآمد تا سقف 40 الی 50 میلیون تومان هم کسب کنند و یا در سایت‌های خارجی هم  حتی 4000 دلار و بیشتر داشته باشند. البته این اعداد به طبع باتوجه‌ به شرایط کار و درآمد سایت فریلنسر کم‌وزیاد و نوسان هم خواهد داشت. (مثلاً سایت www.freelancer.com)

دردسر کم‌تر و ارتباط بهتر

درآمد شما بخصوص در سایت‌های خارجی فریسنلری حتی در حد عالی خواهد بود و اگر به دنبال یک روش کم‌دردسرتر و بی‌دغدغه هستید، می‌توانید به سراغ این‌سایت‌ها بروید. البته دقت کنید که برای استفاده از این سایت شما نیاز به یک نفر خارج از ایران دارید که بتوانید حساب باز کنید و پرداخت‌ها و دریافتی‌ها را به سرانجام برسانید. شما در این روش ارتباط مؤثرتر و سریع‌تری خواهید داشت.

عدم نیاز به بازاریابی و هماهنگی

از طرفی شما دغدغه‌ای برای هماهنگی با مشتریان، دسترسی و ارتباط با آن‌ها، عقد قرارداد و موارد مشابه نخواهید داشت. درآمد شما هم دقیقاً بر اساس ساعت کار است و هر لحظه که بخواهید می‌توانید حضور یا عضویت در این‌ سایت‌ها را غیرفعال کنید. البته به شرطی که پروژه‌های قبلی خود را انجام داده باشید.

چرا دریافت پروژه دورکاری از سایت شخصی

چرا دریافت پروژه دورکاری از سایت شخصی؟
چرا دریافت پروژه دورکاری از سایت شخصی؟

اگرچه مزایای سایت‌های شخصی برای دریافت پروژه دورکاری زیاد است اما از جمله معایب این است که شما یک پنل واحد برای دسترسی به مشتریان، تسک‌ها و پروژه‌ها ندارید، هزینه تبلیغات پرداخت خواهید کرد و لازم است که تولید محتوای حرفه‌ای انجام دهید. نیروی کار نیز هزینه‌ای جداگانه برای شما خواهد داشت.

شاید یک دلیل کلیدی، مهم و موجه برای دریافت پروژه و انجام فعالیت‌های تجاری وجود داشته باشد که در نهایت توسعه‌دهندگان، طراحان سایت و مجریان پروژه را متقاعد می‌سازد که به سمت راه‌اندازی وب‌سایت اختصاصی و دریافت پروژه دورکاری از این طریق بروند.

عدم ایجاد محدودیت و دسترسی مستقیم به مشتریان

برخلاف سایت‌های فریلنسر برای دریافت پروژه شما این دغدغه را نخواهید داشت که حسابتان بسته شود، به مشتریان خود دسترسی مستقیم نداشته باشید و یا این که مشتریان هزینه‌ای را به سایت‌های واسط پرداخت کنند. در این حالت شما یک لیست تماس و ایمیل از مشتریان خود برای دریافت پروژه فریلنسر دارید.

قیمت‌گذاری بهتر و عدم ایجاد فضای رقابتی

در سایت‌های فریلنسر اگر دیر بجنبید، شخص دیگری پروژه را به‌جای شما انجام می‌دهد. برخلاف انتظار بسیاری از سایت‌های دورکاری و آزادکاری قیمت‌گذاری مطلوبی ندارند. شما در این شرایط به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنید و می‌توانید سقف مشخصی را برای انجام فعالیت‌ها و دریافت پروژه‌ها و به ثمر رساندن آن‌ها دریافت نمایید.

مثلاً در سایت‌های خارجی ممکن است ارزش یک پروژه حتی هزار دلار و بیشتر باشد اما در مقابل شما با رقبایی مواجه هستید که از کشورهای دیگر (عموماً هند، تایوان، پاکستان و…) اذعان دارند که این کار را با حتی 20 دلار انجام می‌دهند. در واقع می‌توان گفت که رقابت منطقی تر است.

دسترسی به دیتابیس عظیم مشتریان

شاید تمامی مشکلات و نواقص سایت‌های دریافت پروژه فریلنسر قابل‌کنترل و پوشش باشد اما در نهایت شما به‌هیچ‌عنوان به دیتابیس و پایگاه‌داده مشتریان خود دسترسی ندارید. ارتباط شما از طریق سایت‌های واسط است. سال‌ها از این طریق پروژه دریافت کردید اما در نهایت با یک کلیک ساده ممکن است پروفایل شما در این‌سایت‌ها از دست برود.

نتیجه‌گیری نهایی

کسب درآمد دلاری از طراحی سایت به صورت فریلنسری
کسب درآمد دلاری از طراحی سایت به صورت فریلنسری

اگرچه مدیریت یک وب‌سایت و مجموعه دردسرهای خاص خود را دارد اما به‌هرحال برای گسترش کسب‌وکار و موفقیت‌های بزرگ‌تر شما نیاز به راه‌اندازی سایت اختصاصی خود خواهید داشت. در این صورت بدون محدودیت می‌توانید به درآمد خوبی برسید.

اما اگر خیلی اهل فعالیت در حوزه توسعه کسب‌وکار شخصی نیستید و صرفاً می‌خواهید به‌عنوان شروع به کار به درآمد مطلوبی برسید، دریافت پروژه دورکاری می‌تواند برای شما از وب‌سایت‌هایی مانند پونیشا و فریلنسر دات‌کام یک مزیت عالی یعنی عدم نیاز به‌وقت و هزینه داشته باشد.

نمی‌توان گفت که دریافت پروژه دورکاری از سایت‌های فریلنسر به نفع شما نیست و به‌طورکلی نباید از این امتیاز و مزیت فعالیت دورکاری و فریلنسر استفاده کرد اما اگر کمی تجربه خود را در این حوزه بالا ببرید یا از تجربیات دیگران استفاده کنید، شما باتوجه‌ به مزیت‌ها و معایبی که شرح داده شد می‌توانید از بین این دو حوزه کاری گسترده یکی را انتخاب کنید.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت میهن وردپرس گردآوری شده و صرفا چهت اگاه سازی است.

منبع: سایت میهن وردپرس

دکمه بازگشت به بالا