اخبار سایت

موزیلا با تمرکز بر فایرفاکس و هوش مصنوعی کوچک می‌شود



موزیلا قصد دارد سرمایه‌گذاری خود را در تعدادی از محصولات، از جمله  VPN کاهش دهد. موزیلا همچنین  Hubs، دنیای مجازی سه‌بعدی را که در سال 2018 راه اندازی کرد، تعطیل خواهد کرد و سرمایه گذاری خود را در Mastodon کاهش خواهد داد. این تغییرات، تقریباً 60 کارمند را تحت تأثیر قرار خواهد داد که بلومبرگ قبلاً از اخراج برخی کارکنان این کمپانی  خبر داده بود.

به گزارش ایتنا، این شرکت در یک یادداشت اعلام کرده که موزیلا بر “آوردن هوش مصنوعی قابل اعتماد به فایرفاکس” تمرکز خواهد کرد. 

موزیلا در سال‌های اخیر شروع به گسترش سبد محصولات خود کرده بود، در حالی که محصول پرچمدارش، فایرفاکس، همچنان سهام بازار خود را از دست می‌داد، و اغلب به همین دلیل مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرد، پاسخ مدیریت هم “لزوم تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود، برای اطمینان از بقای درازمدت شرکت” بود. در هر صورت، مرورگر فایرفاکس، اکثریت درآمد موزیلا را تامین می‌کرد، اما معنای ضمنی این راهبرد این بود که موزیلا برای ادامه این معامله به گوگل وابسته است. با این تغییرات، اکنون به نظر می‌رسد که موزیلا، ممکن است بار دیگر بر روی فایرفاکس تمرکز کند، چیزی که مطمئناً بسیاری از طرفداران  فایرفاکس را خوشحال خواهد کرد.
 

برنامه تغییر موزیلا برای مشتریان

در بیانیه این شرکت آمده: «از اوایل سال 2023، ما شاهد تغییر در بازار فناوری سه بعدی هستیم. به استثنای بازی، آموزش، و تعداد انگشت شماری از موارد استفاده خاص، تقاضا از فناوری سه بعدی کاهش یافته است. این اتفاق بر همه بازیگران این صنعت تأثیر می‌گذارد. پایگاه‌های کاربران و مشتریان به اندازه کافی قوی نیستند که تداوم تخصیص منابع را در برابر جریان مخالف تغییر نامطلوب تقاضا، توجیه کنند. ما ارائه اینگونه خدمات را متوقف خواهیم کرد و یک برنامه برازنده را به اطلاع مشتریان خواهیم رساند.»
 

کاهش کارمندان موزیلا

با توجه به کاهش پرسنل و بودجه در موزیلا، برخی از نقش‌ها در سازمان‌های مردمی و سایر خدمات پشتیبانی ادغام شده‌اند تا سطح مناسبی از پشتیبانی ارائه شده و تمرکز کمپانی ارائه شود.

در سال 2023، هوش مصنوعی مولد به سرعت شروع به رشد و در نهایت تغییر چشم‌انداز صنعت فناوری و تکنولوژی کرد. موزیلا از فرصت استفاده کرد تا هوش مصنوعی قابل اعتمادی را به فایرفاکس وارد کند.

مطابق اعلام این شرکت: «یافتن محتوای خوب هنوز نیازی حیاتی برای اینترنت است. بنابراین، به عنوان بخشی از تغییرات امروز، تیم‌های Pocket، Content  و AI/ML را که از محتوا پشتیبانی می‌کنند با فایرفاکس گرد هم می‌آوریم. جزئیات بیشتر در مورد تغییرات سازمانی خاص به زودی اعلام خواهد شد. همچنین هیچ تغییری در حقوق/خط مشی، امور مالی و تجاری، بازاریابی، یا استراتژی و عملیات اعمال نخواهد شد.»

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا