اخبار سایت

هشدار سازمان ملل: تغییرات اقلیمی جهان را به «لبه پرتگاه» برده است



آنتونیو گوترش روز سه‌شنبه اعلام کرد بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای جهانی، جهان در لبه پرتگاه قرار دارد چرا که آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی باعث بی نظمی بی‌سابقه‌ای در آب و هوا شده است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین هشدار داد که دهه گذشته گرم‌ترین دهه تاریخ بوده و این امر در سال ۲۰۲۳ منجر به ذوب شدن بی‌سابقه رودخانه‌های یخچالی شده است.

در همین راستا، سلسته ژاکوب ساولو، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی در اظهارنظری درباره گزارش سالانه آب و هوا گفت: تغییرات آب و هوایی فراتر از دمای هوا است.

او افزود: آنچه در سال ۲۰۲۳ شاهد بودیم، به ویژه از نظر افزایش بی‌سابقه دمای اقیانوس‌ها، ذوب شدن رودخانه‌های یخچالی و از دست رفتن پوشش یخی در قاره قطب جنوب، نگرانی‌های بزرگتری را برمی‌انگیزد.

چند روز پیش، آژانس محیط زیست اروپا هشدار داد که اگر خطرات تغییرات آب و هوایی که بسیاری از آنها هم اکنون در سطح بحرانی قرار دارند، ارزیابی نشوند، اروپا ممکن است با شرایط “فاجعه‌باری” روبرو شود.

لینا ایلا-مونونین، رئیس این آژانس در یک نشست خبری تاکید کرد: “این رویدادها وضعیت طبیعی جدید را نشان می دهند و باید به عنوان یک زنگ خطر نیز در نظر گرفته شوند.”

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا