اخبار سایت

غرامت ۲۵ میلیون دلاری اپل به کاربران



کاربران دستگاه‌های اپل که از ویژگی «به اشتراک گذاری خانوادگی» (Family Sharing) حداقل با یک فرد دیگر استفاده کرده اند و بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میلادی اشتراک یک اپلیکیشن را از طریق اپ استور خریده‌اند، احتمالا می‌توانند تا ۵۰ دلار از شرکت غرامت دریافت کنند.

طبق گزارشی جدید اپل ۲۵ میلیون دلار برای تسویه یک شکایت دسته جمعی پرداخت می‌کند. این شکایت غول فناوری را به گمراه کردن مشتریان درباره ویژگی اشتراک گذاری خانوادگی متهم می کند.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا عضویت در یک اپ را با ۶ فرد از خانواده شان به اشتراک بگذارند اما از سوی دیگر نیز به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد در صورت تمایل افراد را از به اشتراک گذاری یک حق عضویت منع کنند. این شکایت که در سال ۲۰۱۹ میلادی ثبت شده، اپل را به عدم شفافیت درباره این امر و گمراه کردن مشتریان متهم کرده است زیرا شرکت آنها را وادار به این تصور کرده که می توانندحق اشتراک هر اپلیکیشنی در اپ استور را با افراد خانواده شریک شوند.

در بخشی از شکایت آمده است: بیشتر اپلیکیشن‌های دارای حق عضویت از ویژگی به اشتراک گذاری با خانواده پشتیبانی نمی‌کنند.

همچنین در این شکایت ادعا شده اپل در کنارصفحات حاوی برخی اپلیکیشن‌های حق اشتراک تبلیغات گذاشته که از قابلیت مذکور پشتیبانی نمی‌کنند. همین امر میلیون ها مشتری را گمراه کرده تا اپ های دارای حق عضویت را دانلود و تصور کنند می‌توانند آنها را از طریق قابلیت گفته شده به اشتراک بگذارند. اپ های YouTube Red و یک بازی پازلی به نام Brainwell به عنوان نمونه های این امر ذکر شده اند.

اپل از انجام هرگونه اقدام اشتباه خودداری و فقط توافق کرده تا این شکایت تسویه شود تا از هزینه های مربوط به دادگاه اجتناب شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا