فناوری اطلاعات

زاکربرگ در متاورس مصاحبه برگزار کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس تودی، در این مصاحبه زاکربرگ و فریدمن از آواتارهایی با کیفیت بالا برای برقراری ارتباط استفاده کردند.

این رویداد که به طور کامل در فضای متاورس انجام شد، نشان داد چگونه فناوری پیشرفته شیوه ارتباط آنلاین و همچنین ارتباط افراد با یکدیگر را شکل می دهد.

با وجود آنکه زاکربرگ و فریدمن فاصله زیادی با یکدیگر داشتند اما آواتارهای آنها در حالت ۳ بعدی با قابلیت صوتی فضایی، تجربه ای جالب و مشابه واقعیت فراهم کرد.

فریدمن از میزان دقت و واقعیت گرایی متاورس شگفت زده شده بود و تاکید کرد این فناوری ارتباطات انسانی در اینترنت را دگرگون می کند. او شاهد آن بود که آواتارها می توانند حالات نامحسوس صورت و حرکات انسانی را ردیابی کنند و کنش و واکنشی معنادار بسازند.

فریدمن در این باره گفت: به نظر می رسد آینده فرارسیده است این واقعا خارق العاده است.

در مصاحبه مذکور روی فرایند دستیابی به چنین فناوری بحث شد. فریدمن و زاکربرگ اسکن هایی دقیق از آواتارهای کدک متا انجام داده بودند. این اسکن ها شامل حالات مختلف چهره بود و برای ایجاد مدل های کامپیوتری از صورت و بدن آنها استفاده شد. سپس این مدل‌ها فشرده و به‌عنوان داده ارسال شدند و آواتارها را در مقایسه با تماس‌های ویدیویی سنتی از پهنای باند بسیار کارآمد ساخت.

زاکربرگ در این باره تاکید کرد: این فناوری همه چیز را رصد می کند.

این فرایند آینده جلسات کاری و اداری را نشان می دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا