فناوری های نوین

ساخت «زیردریایی هوشمند» با قابلیت کنترل هیبریدی



امیر خیام در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متخصصان و فناوران این شرکت دانش بنیان موفق به ساخت زیردریایی هوشمند شدند که توانایی کنترل هیبریدی دارد و بر پایه فناوری هوش مصنوعی است. همچنین این محصول اتوماتیک بوده و توسط پهپاد حمل می‌شود.

این فعال فناور شناسایی عیوب و بازرسی دقیق تأسیسات زیرابی، هدفگذاری و تغییر هدف، انجام عملیات‌هایی مثل جوشکاری زیر آب و حمل قطعات زیر آب را از توانایی‌ها و قابلیت‌های این زیردریایی هوشمند برشمرد.

وی با بیان این مطلب که این زیردریایی موقعیت یاب اختصاصی خودش را دارد و دقتش در حد سانتی متر است، اظهار کرد: چندین شرکت دانش بنیان موفق به ساخت زیر دریایی برای بازرسی تأسیسات از جمله تأسیسات نفتی شده اند اما محصول شرکت ما یک سیستم چند منظوره و یکپارچه است و هزینه کمتر و سرعت بالاتری دارد.

مدیر این شرکت دانش بنیان درباره صادرات این محصول دانش بنیان به سایر کشورها گفت: در حال حاضر با دو کشور حاشیه خلیج فارس، امارت و عمان رایزنی شده است اما ما برای صادرات و فروش محصول در کشورهای خارجی به دلیل تحریم‌ها و نحوه انتقال پول با چالش‌هایی مواجه هستیم و از طرف دیگر چون خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهیم به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: ما یا اقدام به فروش خود محصول می‌کنیم و یا فروش خدمات داریم که در بخش ارائه خدمات، شرکت‌های خصوصی و نیمه خصوصی بسیار استقبال کرده اند.

خیام ضمن اشاره به اینکه سالیانه حدوداً ۲۰ میلیارد تومان فروش محصول و یا ارائه خدمت داریم، گفت: پیش از تولید این زیردریایی توسط این شرکت دانش بنیان، این محصول وارداتی بود که البته با ویژگی‌های کمتر و بدون فناوری هوش مصنوعی به کشور وارد می‌شد و برای تأمین قطعات یدکی آن چالش وجود داشت که خوشبختانه توانستیم آن را بومی سازی کنیم. قیمت این محصول ۱ میلیارد تومان است که نسبت به نمونه خارجی آن قیمت پایین‌تری دارد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا