فناوری اطلاعات

رویداد ملی «تحلیل متن فارسی در شبکه‌های اجتماعی»برگزار می شود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پردازش زبان طبیعی یکی از شاخه‌های هوش مصنوعی است که به کامپیوترها در درک و فهم زبان انسان کمک می‌کند. زبان طبیعی همان زبانی است که انسان‌ها از طریق آن با یکدیگر صحبت می‌کنند اما کامپیوترها توان فهم و پردازش این زبان را ندارند. لذا یکی از چالش‌ها و موضوعات اساسی عموم محصولات بومی و خدمات قابل ارائه در فضای مجازی کشور از جمله شبکه‌های اجتماعی، پردازش زبان فارسی به منظور درک بهتر نیازهای کاربران می‌باشد. در این راستا اولین رویداد ملی «تحلیل متن فارسی در شبکه‌های اجتماعی» در تاریخ ۱۹ مهر سال جاری در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.

این رویداد ضمن شناسایی افراد توانمند و بهره‌گیری از ایده‌های خلاق در یک فضای رقابتی سالم به حل مسائل و چالش‌های حوزه خط و زبان فارسی در کشور می‌پردازد.

در روز رویداد، تیم‌های حاضر در مسابقات که از تاریخ ۴ اردیبهشت رقابت خود را شروع کرده‌اند نتایج نهایی و اصلی‌ترین ایده‌ها و راه حل های خود را در چهار چالش تشخیص موضع، تشخیص ادعا، تحلیل احساس و تشخیص نوع هیجان موجود در پست‌های شبکه‌های اجتماعی ارائه داده و در نهایت به برترین تیم‌ها جوایز ارزنده‌ای تقدیم خواهد شد. لازم به ذکر است با حل چالش‌های مذکور، می‌توان کیفیت تحلیل و پاسخگویی به نیازهای واقعی کاربران را در جهت ارائه بهتر محصولات و خدمات در کشور افزایش داد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در رویداد می‌توانند به سایت parsiazma.ir مراجعه نمایند.

رویداد ملی «تحلیل متن فارسی در شبکه‌های اجتماعی»برگزار می شود

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا