اخبار سایت

بیل گیتس: پدربزرگ شدن به من انگیزه می‌دهد دنیای بهتری‌ بسازم




بیل گیتس که بنیانگذار مایکروسافت و فردی نیکوکار است، «روز پدربزرگ» را با انتشار عکسی که نشان می‌دهد دخترش، جنیفر گیتس، لیلا، نوه‌ بیل گیتس، را بغل کرده است و او کتاب «چطور از بابابزرگ پرستاری کنیم»، نوشته جین ریگن، را برایش می‌خواند، پاس داشت.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، گیتس ۶۷ ساله، آنچه از پدربزرگ بودن آموخته است، در توضیح یادداشت اینستاگرامی خود نوشت و گفت:«پدربزرگ بودن نگرشی کاملا جدید برای دیدن دنیا به من داده است. این موقعیت برایم انگیزه می‌شود که مطمئن شوم نوه‌ام – و همه نوه‌ها – دنیایی بهتر از آنچه ما در آن به دنیا آمدیم، به ارث ببرند.»

لیلا فرزند جنیفر – فرزند ارشد بیل و همسرش ملیندا فرنچ گیتس – و همسرش نائل نصار، سوارکار المپیک، چهارم مارس به دنیا آمد و آن‌ها تولدش را پنجم مارس در اینستاگرام اعلام کردند. این زوج زیر عکسی که نشان می‌دهد دخترشان را در آغوش گرفته‌اند، نوشتند:«با عشق، از جانب خانواده کوچک سالم‌مان.»

چند هفته بعد در آوریل، ملیندا تصویری از خود را که نوزاد تازه‌متولدشده را در آغوش گرفته بود، منتشر کرد. این نیکوکار ۵۹ ساله نوشت:«در آغوش گرفتن نوه اول با هیچ احساس دیگری قیاس‌‌شدنی نیست.»

بیل و ملیندا دو فرزند دیگر نیز غیر از جنیفر دارند:‌ روری ۲۴ ساله و دختر[دیگر]شان، فیبی ۲۰ ساله. این زوج قدرتمند که مدت‌ها با هم زندگی کرده بودند، در ۲۰۲۱، بعد از ۲۷ سال زندگی مشترک، از هم جدا شدند. آن‌ها در مه ۲۰۲۱ با انتشار بیانیه‌ مشترکی در ایکس، توییتر سابق، قصد خود را برای طلاق اعلام کردند. بیانیه آن‌ها چنین آغاز می‌شد: «پس از تفکر بسیار و تلاش فراوان برای کار کردن روی رابطه‌مان، تصمیم گرفتیم از یکدیگر جدا شویم.»

آنان در ادامه نوشتند: «ظرف ۲۷ سال گذشته، سه فرزند فوق‌العاده بزرگ کردیم و بنیادی بنا گذاشتیم که در سراسر جهان کار می‌کند تا همگان را برای پیشبرد زندگی سالم و سازنده‌ توانمند کند.» منظور آن‌ها «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» بود که در  ۲۰۰۰ پایه‌گذاری کردند.   

ملیندا گیتس سال گذشته درباره جدایی‌اش به [نشریه] فورچون (Fortune) گفت که این جدایی «فوق‌العاده دردناک» بوده است. او گفت که نگرانی عمده‌اش «تلاش برای محافظت از فرزندانش در آن روند» بود. این زوج اختلاف‌هایشان را برای مراقبت از فرزندانشان کنار گذاشته‌اند تا در روند دستیابی آنان به دستاوردهای مهم، ازجمله با مشارکت در جشن فارغ‌التحصیلی دخترشان جنیفر از دانشگاه کلمبیا با مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی، حمایت کنند.

جنیفر عکس‌هایی از حضورش در این مراسم شاد منتشر کرد که در آن ردا و کلاه آبی کمرنگ بر تن دارد و در کنار پدر‌ومادر و همسرش ایستاده است که به‌وضوح به او افتخار می‌کنند. او توضیح این عکس نوشت: «کارشناسی ارشد (زودتر از موقع) بهداشت عمومی. از @columbiapublichealth برای این فرصت ارزشمند آموزشی و جمع پیرامونم که این امکان را برایم فراهم کردند، ممنونم.»

او سپس در ادامه داخل پرانتز توضیح داد که منظورش از مدرک کارشناسی زودتر از موقع چه بود:«شفاف‌سازی – این دانشجویان مدرکشان را به صورت رسمی در اکتبر، در مقطع تحویل برنامه‌های عملی، دریافت می‌کنند، اما تمام دروس تکمیل شده است و ما در مراسم فارغ‌التحصیلی شرکت می‌کنیم و آن را اکنون جشن می‌گیریم.»

همان زمان، همسرش نائل نصار نیز این عکس را در استوری (روایتگر) اینستاگرامش بازنشر کرد و نوشت:«بسیار به تو افتخار می‌کنم!»

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا