فناوری اطلاعات

معافیت مالیاتی برای کسب و کارهای اینترنتی تصویب شد



به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز صبح در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به مصوبه‌ای جهت تسهیل فعالیت در سکو ها و پلتفرم‌های داخلی گفت: امروز در دولت تسهیل کسب و کار های اینترنتی را داشتیم که بر اساس آن کسب و کارهای اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشتند و اظهارنامه مالیاتی امضا نکرده اند، از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در مهاجرت کسب و کارهای اینترنتی از سکوهای خارجی به سکوهای داخلی وجود داشت این بود که در آنجا مالیاتی پرداخت نمی‌کردند و وقتی به سکوی داخلی مهاجرت می‌کردند نیاز به پرداخت مالیات بودند در این راستا دولت تسهیلاتی فراهم و معافیت مالیاتی را برای کسب و کارها تصویب کرد.

زارع پور در پایان گفت: کسانی که اظهارنامه مالیاتی و کسب و کار فیزیکی و مجازی دارند در صورتی که صورت‌های مالی شأن را در کسب و کار بر خط و کسب و کار غیر بر خط جدا کنند، آن بخش از فعالیت شأن که در سکوهای اینترنتی خرید و فروش داخلی انجام می‌شود مشمول معافیت مالیاتی خواهد شد که اتفاق بزرگی برای رونق کسب و کارهای اینترنتی بر بستر سکوها و پلتفرم‌های بومی است.

وی همچنین در خصوص برنامه صنعت فضایی کشور گفت: ما برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور را سال گذشته در شورای عالی فضایی تصویب کردیم و آقای رئیس جمهور آن را ابلاغ کرد. بر اساس آن در برنامه هفتم توسعه بندهایی پیشنهاد کردیم که الزامات قانونی لازم برای تحقق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور در آن پیش بینی شود، امیدواریم این صنعت تقویت شود تا زیر ساخت‌های حقوقی لازم برای برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور را هم داشته باشیم.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به فعالیت شبانه روزی جهت افزایش سرعت اینترنت گفت: در طرح فیبر نوری در حال حاضر حدود ۳ و نیم میلیون نفر تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند که بنابراین سرعت اینترنت در شهرهایی که سرویس فیبر نوری ارائه شده به هزار مگا بیت بر ثانیه رسیده و در حال حاضر میانگین سرعت ۱۲ مگابیت بر ثانیه است .

وی افزود :در حال حاضر فیبر نوری در بیش از ۱۰۰ شهر شروع شده که تلاش می شود تا آخر سال ۸ میلیون نفر تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا