اخبار سایت

آموزش: چند نکته برای خرید تبلت مناسب


تبلت‌ها به عنوان یک ابزار میانه در مقایسه با لپ تاپ و تلفن‌های هوشمند عمل می‌کنند. این قابلیت باعث می‌شود تا دستگاه‌هایی عالی برای بهره وری در حال حرکت باشند و همچنین فضای بیشتری را برای کار نسبت به گوشی‌های هوشمند فراهم کنند.

باتری تبلت‌ها، در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها، اغلب چند ساعت بیشتر دوام می‌آورند.

باتوجه به وجود گزینه‌های بسیار زیاد در بازار، در این گزارش مواردی مطرح می‌شوند تا به شما در خرید تبلت بهتر کمک کند.
 

اندازه مناسب

از آن جایی که تبلت‌ها در اندازه‌های مختلف هستند و اغلب از دسته‌های کوچک مانند گوشی‌های هوشمند بزرگ‌تر هستند، اندازه صفحه‌نمایش در خرید آن یک عامل تعیین‌کننده و مهم است.

اگر به دنبال تبلت مخصوص بازی هستید، بهتر است تبلتی را انتخاب کنید که کمی کوچکتر باشد؛ اما اگر به دنبال تبلتی برای تولید محتوا هستید، ما تبلتی با صفحه نمایش بزرگتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای این که دید بهتری در مورد اندازه‌های مختلف صفحه نمایش در دسترس داشته باشید، برای مثال، Galaxy Tab S9 Ultra سامسونگ دارای یک صفحه نمایش بزرگ ۱۴.۶ اینچی است که به اندازه یک صفحه نمایش لپ‌تاپ است.
 

تکنولوژی صفحه نمایش

اکثر تبلت‌ها دارای صفحه نمایش IPS LCD هستند، در حالی که برخی از دستگاه‌های سطح بالا نمایشگر‌های OLED چشمگیرتری را با کنتراست بهتر، دقت رنگ بالاتر و سطح روشنایی بالاتر ارائه می‌دهند.

تبلت‌های IPS LCD لزوماً بد نیستند، اما همتایان OLED آن ها معمولاً تجربه بسیار بهتری را ارائه می‌کنند، اگرچه گران‌تر هستند.

به غیر از فناوری نمایشگر، توجه به موارد دیگری مانند وضوح صفحه نمایش، نرخ به روز رسانی و روشنایی نیز مهم است. از آن جایی که تبلت نسبتاً بزرگ است، رزولوشن صفحه نمایش، به خصوص هنگام مشاهده از نزدیک ممکن است بیشتر کاهش یابد. به همین ترتیب، نرخ تازه سازی یک جنبه مهم برای گیمر‌ها است؛ زیرا باعث می‌شود بازی‌ها روان‌تر به نظر برسند.

در نهایت، داشتن سطح بالاتری از حداکثر روشنایی تضمین می‌کند که تبلت تقریباً در تمام شرایط نوری تجربه مشاهده مشابهی را ارائه می‌دهد، که در صورت سفر زیاد، عامل مهمی است.

 

قدرت پردازنده

اگر به دنبال تبلتی هستید که عمدتاً برای مصرف محتوا می‌خواهید، واقعاً به تبلتی با تراشه رده بالا نیاز ندارید.

با این حال، اگر گیمر هستید، تهیه تبلتی با پردازنده قدرتمند بسیار منطقی است. همچنین مطمئن شوید که دارای رم کافی حداقل ۴ گیگابایت و حافظه داخلی حداقل ۶۴ گیگابایت است. به طوری که دستگاه بتواند کار‌های عادی روزانه را انجام دهد.

در نهایت، مطمئن شوید که تبلت شما آخرین نسخه سیستم عامل اندروید را اجرا می‌کند.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که داشتن پورت برای افزودن حافظه خارجی برای افزایش فضای ذخیره سازی و انجام عملیات پشتیبان گیری نیز مفید است.
 

ویژگی‌های ارتباطی

اگر شما فردی هستید که همیشه در حال حرکت هستید، تهیه تبلت با اتصال موبایلی ضروری است. تعداد زیادی تبلت از 4G پشتیبانی می‌کنند و برخی از تبلت‌ها نیز از آخرین شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.

اگر به دنبال تبلتی برای استفاده طولانی مدت هستید، ما یک تبلت مجهز به 5G، و چه بسا حداقل با اتصال Wi-Fi 6 را توصیه می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا