فناوری های نوین

توسعه خدمات ابررایانه سیمرغ به دستگاههای اجرایی/ انجام ۴ طرح کلان



علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت و گو با مهر گفت: امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور وظیفه دارد از پتانسیل بزرگ علمی و تحقیقاتی خود برای حل مشکلات کلان صنعت کشور استفاده کند، به عنوان مثال در دوره قبل در سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ دانشگاه در ۱۶ طرح کلان ملی مانند شبکه ملی اطلاعات کشور، طراحی و ساخت هواپیمایی با اندازه متوسط، شبکه‌های هوشمند توزیع برق و شبکه‌های هوشمند حمل و نقل فعال بود.

وی افزود: در این دوره دانشگاه در قالب ۱۸ دانشکده، ۱۴ پژوهشکده و ۴ پردیس خود در بندر عباس، ماهشهر، گرمسار و کیش انجام چهار برنامه کلان مطالعاتی و تحقیقاتی را در اولویت کار خود قرار داده است.

سرپرست دانشگاه امیرکبیر گفت: این برنامه‌ها عبارت اند از مطالعات علمی و تحقیقاتی دریا محور، مطالعات علمی و تحقیقاتی هوایی و هوا فضا، مطالعات علمی و تحقیقاتی فناوری‌های نوظهور و هوش مصنوعی، مطالعات علمی و تحقیقاتی انرژی و تولید دانش بنیان.

وی افزود: ارتباطات گستردهای با ارگان‌های مختلف ذیربط برقرار شده و طرح‌های بزرگی تعریف شده که مقدمات اجرایی کردن آنها فراهم شده است. همچنین پژوهشکده‌های دانشگاه که مأموریت انجام طرح‌های کلان را دارند مجدداً فعال شده و درگیر انجام طرح‌های مورد نیاز کشور شده اند.

رهایی ادامه داد: ابر رایانه سیمرغ دانشگاه نیز اکنون بزرگترین ابر رایانه کشور از نظر ظرفیت و سرعت پردازش است. یکی از اهداف مهم در سال آینده توسعه خدمات این ابر رایانه به دستگاه‌های مختلف اجرایی ازجمله شبکه حمل و نقل و صنایع دریایی است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا