اخبار سایت

ايتنا – فیزیوتراپی در منزل


—————- رپرتاژ آگهی —————–

فیزیوتراپی در منزل یکی از شیوه های درمانی است که به بیماران آسیب دیده کمک می کند توانایی و عملکرد فیزیکی قسمت های مختلف بدن خود را به دست آورند.

فیزیوتراپی در منزل چیست؟ این موضوعی است که در این مقاله از آرین طب به بررسی آن خواهیم پرداخت؛ اگر تمایل دارید که درباره این موضوع اطلاعات مفیدی به دست آورید و سطح دانسته هایتان را افزایش دهید، تا انتهای این محتوا ما را همراهی کنید.

 

فیزیوتراپی در منزل چیست؟




همان طور که در مقدمه هم به این موضوع اشاره کردیم، فیزیوتراپی در محل سکونت یکی از تکنیک های درمانی است که به افرادی که توانایی جسمی خود را بنا به هر دلیلی از دست داده اند کمک می کند که به وضعیت نرمال خود بازگردند و سریعتر بهبود یابند.

بیشتر افرادی که به فیزیوتراپی نیاز پیدا می کنند قادر نیستند که برای انجام این کار به مراکز درمانی مراجعه نمایند؛ از این رو پزشکان به آن ها پیشنهاد می دهند که از خدمات فیزیوتراپی در منزل مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی و پرستاری در محل استفاده نمایند.

تقریبا بیشتر افراد این سوال برایشان پیش می آید که فیزیوتراپی در منزل چگونه انجام می گیرد؟ ما در پاسخ به این سوال که اکثریت هم به دنبال جوابی برای آن هستند باید بگوییم که در ابتدا فیزیوتراپ ها مشکل شما را به طور دقیق بررسی و ارزیابی می کنند و مطابق با آن یک برنامه درمانی برای شما تدوین می نمایند.

شما اگر می خواهید در منزل خود فیزیوتراپی انجام دهید، می توانید یک ساعت و زمان مشخص را برای این کار اختصاص دهید و با پشت سر گذاشتن جلسات فیزیوتراپی در خانه به روند بهبودی خود کمک شایانی نمایید.

شایان به ذکر است که برای این که اطمینان حاصل کنید بهترین جلسات فیزیوتراپی در محل را خواهید داشت باید چند نکته را مدنظر قرار دهید که این نکات موارد زیر را شامل می شوند.

   1- یک فضای مناسب، بزرگ و مطلوب را در منزل خود انتخاب کنید که هم نور کافی داشته باشد و هم این که عمل تهویه در آن به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

   2- از لباس های گشاد و راحت استفاده کنید و مطمئن شوید که لباس هایتان هیچ اختلالی در حرکت شما به وجود نمی آورند.

   3- با کارشناس فیزیوتراپی که به منزل می آورید در خصوص این که چه نقاطی از مفاصل و اندام هایتان درد می کند صحبت کنید و همچنین اطلاعاتی نظیر چگونگی شروع دردها را با فیزیوتراپ خود در میان بگذارید و بگویید که چه مدتی است که با این مشکلات روبرو شده اید.

   4- در انجام تمرینات فیزیوتراپی خود دقت زیادی داشته باشید و اگر از کاری مطمئن نیستید، به هیچ عنوان آن را انجام ندهید و در آخر هم بکوشید که با انجام تمرینات به طور مداوم به نتایج موفقیت آمیز و دلخواه برسید.

 


 

انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل مرکز آرین طب




خدمات فیزیوتراپی ای که در مرکز آرین طب در منزل برای بیماران ارائه می شوند شامل موارد زیر هستند.

   1- فیزیوتراپی قفسه سینه: این نوع فیزیوتراپی مخصوص آن دسته از کسانی است که از مشکلات قلبی یا تنفسی رنج می برند و با انجام فیزیوتراپی می توانند عملکرد تنفسشان را بهبود بخشند و عضلات تنفسی شان را تقویت سازند.

   2- فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی: فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی اغلب برای عضلات، استخوان ها، مفاصل، غضروف ها، دیسک گردن و دیسک ستون فقرات انجام می شود که در این نوع فیزیوتراپی، فیزیوتراپ از روش های مختلف درمانی نظیر ماساژ درمانی، آب درمانی، تمرینات کششی و الکتروتراپی استفاده می کند.

   3- فیزیوتراپی ارتوپدی: این نمونه از فیزیوتراپی مربوط به استخوان ها است و برای کسانی انجام می شود که جراحی لگن داشته اند، کمرشان جراحی شده، شکستگی های استخوانی دارند یا از مشکلات ستون فقرات رنج می برند که در فیزیوتراپی ارتوپدی، فیزیوتراپیست با آموزش تمرینات قدرتی و کششی به بیمار سعی می کند روند درمان بیماران را سریعتر کند.

   4- فیزیوتراپی گفتار درمانی: این نوع فیزیوتراپی برای افرادی انجام می شود که بنا به دلایل مختلفی از جمله اختلالات عصبی و سکته مغزی گفتارشان دچار اختلال و مشکل شده است.

باید بدانید فیزیوتراپی در منزل مزایای زیادی به همراه دارد که یکی از اصلی ترین مزیت های این متد درمانی این است که شما دیگر احتیاجی نیست که مدام در رفت و آمد به مراکز درمانی باشید و وقت خود را در صف طولانی نوبت دهی های مراکز درمانی بگذرانید.

دومین مزیتی که می توان برای انجام فیزیوتراپی در خانه در نظر گرفت این است که زمانی که فیزیوتراپ به منزل می آید سایر افراد خانواده نیز می توانند در کنار شما باشند و با تمرینات آشنایی پیدا کنند تا بتوانند در صورت عدم حضور کارشناس فیزیوتراپی در منزل در انجام تمرینات مربوطه به شما کمک کنند.

 

بهترین شیوه های فیزیوتراپی در منزل




فیزیوتراپی در خانه به روش های مختلفی انجام می شود که برخی از این شیوه ها را در ادامه مطلب برایتان بیان می کنیم.

   1- فیزیوتراپی با دستگاه الکتروتراپی: این دستگاه با امواج الکتریکی ای که دارد در درمان دردهای عضلانی و گرفتگی ها نقش موثری را ایفا می کند.

   2- فیزیوتراپی با تمرین درمانی: یکی از بهترین و کارآمدترین شیوه های فیزیوتراپی، تمرین درمانی یا انجام حرکات کششی است که در این تکنیک فیزیوتراپ به بیماران تمرینات تعادلی را آموزش می دهد و برای بهبود درد مفاصل و کاهش التهاب آن ها و درمان دیسک کمر و گردن  ماساژ درمانی و یخ درمانی را به کار می گیرد.

   3- فیزیوتراپی با درمان های دستی: فیزیوتراپی با درمان های دستی همان طور که از نامش مشخص است با دست صورت می پذیرد و در واقع یکی از بهترین و اثرگذارترین روش های درمانی در فیزیوتراپی همین درمان های دستی می باشد که فیزیوتراپ با حرکات دست خود درد را کنترل و مفصل ها را ماساژ می دهد و این روش برای شل کردن ماهیچه ها و رفع خشکی مفصل ها بسیار موثر واقع می شود.

 


 

سخن پایانی




فیزیوتراپی یکی از تکنیک های درمانی برای افرادی است که بنا به هر علتی دچار بیماری های مفصلی و مشکلات مربوط به استخوان ها و دیسک کمر و گردن شده اند و نمی توانند که قسمت هایی از بدنشان را به درستی حرکت دهند.

امروزه با توجه به مشغله های زیادی که افراد دارند و بعضی از آن ها هم توان این را ندارند که به مراکز درمانی و کلینیک ها مراجعه کنند مراکز زیادی ایجاد شده اند که کار فیزیوتراپی در منزل را برای این دسته از افراد به بهترین نحو و توسط کادری مجرب انجام می دهند.

یکی از مراکزی که در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در محل از جمله فیزیوتراپی در منزل فعالیت دارد، کلینیک آرین طب می باشد که این مجموعه جهت رفاه حال بیماران تمامی تجهیزات مورد نیاز را به همراه کادری مجرب به منزل بیماران اعزام می کند و در جهت بهبودی سریع افراد و جلب رضایت آنان تلاش می کند.

اگر مجاب شده اید که از خدمات فیزیوتراپی در منزل یا سایر سرویس های پزشکی و پرستاری  مرکز آرین طب استفاده کنید، لازم است که جهت ثبت درخواست و تکمیل فرم با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا